مرکل: تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس، پیام مهمی دارد

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی مداخله جویانه اعلام کرد تحریم های اتحادیه اروپا پیام مهمی برای ناقضان دموکراسی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی مداخله جویانه مدعی شد تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس که سران این اتحادیه امروز جمعه با آن موافقت کردند، پیام مهمی را برای آنهایی خواهد فرستاد که در مسیر دموکراسی می ایستند و آن را مسدود می کنند.

مرکل مدعی شد: ما می توانیم امروز بگوییم تحریم ها علیه مقامات بلاروسی اجرایی خواهد شد. اتحادیه اروپا در حال اقدام علیه کسانی هستند که در مسیر دموکراسی می ایستند. من فکر می کنم این، پیامی مهم خواهد بود.

مرکل همچنین در خصوص مسأله ترکیه و تنش این کشور با قبرس در خصوص حفاری ها برای کشف انرژی در مدیترانه شرقی نیز از اردوغان خواست تا به مسیر عدم افزایش تنش ها ادامه دهد.

او گفت: امیدواریم سازوکاری در اختیار داشته باشیم تا بار دیگر با ترکیه مذاکره صورت گیرد- چه درخصوص مسائل دو جانبه با یونان و قبرس و چه در زمینه مسائل اتحادیه اروپا با ترکیه.

پیشتر رسانه های خبری اعلام کردند اتحادیه اروپا با تحریم بلاروس موافقت کرده است. بر این اساس، سران اتحادیه اروپا موافقت کردند به دلیل تنش‌ها در بلاروس و آنچه وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواندند، تحریم‌هایی را علیه مینسک وضع کنند.
این اتحادیه بار دیگر تاکید کرد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را به عنوان رهبر این کشور به رسمیت نخواهند شناخت.

از زمان اعتراضات ماه گذشته پس از شکست تیخانوفسکایا در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا مشاغلی که از دولت لوکاشنکو حمایت می‌کنند را تحریم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار