یونان: تحرکات ترکیه در شرق مدیترانه را برنمی‌تابیم

نخست وزیر یونان در ادامه تنش‌ها با ترکیه در شرق مدیترانه می‌گوید که آتن از این پس اقدامات تحریک‌آمیز آنکارا را برنمی‌تابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر یونان امروز پنج‌شنبه و طی اظهاراتی با اشاره به اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه گفت که آتن از این پس تحرکات آنکارا را برنمی‌تابد.

در همین حال «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرده که همبستگی اتحادیه اروپا با یونان و قبرس در تقابل با ترکیه باید «غیر قابل مذاکره» باشد.

ترکیه و یونان موافقت خود را با آغاز مذاکرات در رابطه با تنش‌های اخیر در منطقه شرق دریای مدیترانه ابراز کردند. ترکیه فعالیت‌های خود در شرق دریای مدیترانه را قانونی می‌داند، اما یونان مدعی است که آنکارا در حوزه تجاری آتن وارد شده است. این مذاکرات قرار است در استانبول برگزار شود.


بیشتر بخوانید:


ترکیه و یونان که هر دو عضو ناتو هستند بر سر قلمروی دریایی و حق اکتشاف انرژی در شرق مدیترانه به شدت اختلاف نظر دارند. ماه گذشته که آنکارا کشتی «اوروک ریس» را به آب‌های مدیترانه اعزام کرد تنش‌ها میان دو کشور به اوج خود رسید به طوری که یونان به نیرو‌های نظامی خود حالت آماده‌باش داد.

اخیرا «استلیوس پتاساس»، سخنگوی دولت یونان اعلام کرد آتن در آستانه از سرگیری مذاکرات با ترکیه در مورد مناطق دریایی مورد مناقشه نزدیک است.

این سخنگو در این خصوص گفت «ما در آستانه از سرگیری گفت‌وگو‌های اکتشافی هستیم. اما اینکه این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ خواهد داد به یونان و ترکیه بستگی دارد، در مجموع جو خوبی حاکم است».

گفت‌وگو‌های قبلی میان آتن و آنکارا در مورد تعیین مرز‌های دریایی در سال ۲۰۱۶ متوقف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار