پاداش آمریکا برای دستگیری ۳ مقام سابق ونزوئلا

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای برای دستگیری سه مقام سابق کشور ونزوئلا جایزه تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه امروز (سه‌شنبه) خود برای دستگیری سه مقام سابق ونزوئلا پاداش تعیین کرد.

بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا برای کمک به دستگیری این سه مقام سابق ونزوئلایی ۲۰ میلیون دلار جایزه تخصیص داده است.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا، نیز در بیانیه‌ای گفت: «وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت پدرو لوئیز مارتین الیوارس شود تا ۱۰ میلیون دلار و همچنین برای اطلاعات درباره رولوفو مک‌تورک-مورا و جیزز آلفردو ایتریاگو نیز ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کند.»

در ماه مارس ۲۰۱۸ (فروردین ۱۳۹۷)، آمریکا «پدرو لوئیز مارتین الیوارس» را  تحریم کرد. این شخص پیشتر از مقام‌های پلیس ونزوئلا بوده است.

در همین راستا در بیانیه این وزارت‌خانه درباره رودولوفو مک‌تورک-مورا نوشته شده او «شهروند ونزوئلا و رئیس سابق اینترپلِ این کشور است.»

پمپئو مدعی است این مقام سابق از قاچاقچی‌های بازداشت شده رشوه می‌گرفته و به این ترتیب از استردادشان جلوگیری می‌کرده است.

درباره « جیزز آلفردو ایتریاگو» نیز در بیانیه آمده است او از موقعیت خود در دولت ونزوئلا استفاده می‌کرده تا از قاچاقچی‌های مود مخدر سوء استفاده کند.

پمپئو این مقام‌های سابق ونزوئلا را «فراری از عدالت» نامیده است.

هفته گذشته آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مادورو اعلام کرد که این تحریم‌ها به دلیل همکاری کاراکاس با ایران اعمال شد. بسیاری از تحریم‌های غرب علیه ونزوئلا مشمول شرکت دولتی نفت و گاز و شرکت‌های تابعه آن است.

به همین دلیل «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا، به تازگی اعلام کرد کاراکاس در حال تدوین قانون جدیدی است که به غلبه بر تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه این کشور کمک خواهد کرد.

گفتنی است آمریکا سابقه دیرینه‌ای در مداخله در امور داخلی ونزئلا دارد. به طور مثال، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انتخابات سال ۲۰۱۸ ونزوئلا را که به پیروزی مجدد نیکولاس مادورو انجامید، غیر قانونی اعلام کرد و گوایدو را به عنوان «رئیس جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخت. اقدامی که به تیرگی روابط دو کشور و اعتراض مردم ونزوئلا انجامید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار