چاووش اوغلو: ترکیه در گفت‌وگو‌ها و نبرد‌ها به آذربایجان کمک خواهد کرد

وزیر امور خارجه ترکیه طی اظهاراتی بار دیگر بر حمایت آنکارا از باکو در مسئله قره باغ تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه اظهار کرد که آنکارا آماده حمایت از آذربایجان در جنگ و مذاکرات در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ است.

او گفت: "ما می‌خواهیم مسئله [قره باغ] به طور اساسی حل شود. ما برای این کار تلاش زیادی کرده ایم، اما همه چیز بی فایده بود. ما همیشه در کنار آذربایجان بوده ایم - چه در میدان جنگ و چه پای میز مذاکره. ما این همبستگی را ادامه خواهیم داد. "

وزارت امور خارجه این کشور اوایل امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، چاووش اوغلو مذاکراتی تلفنی درباره مناقشه ارمنستان و آذربایجان با همتای آلمانی خود هایکو ماس انجام داده است.

از سوی دیگر ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه گفت که این کشور حملات ارمنستان علیه غیرنظامیان جمهوری آذربایجان را به شدت محکوم می‌کند و در برابر "تحرکات خطرناک" همچنان در کنار متحد خود خواهد ماند.

منطقه ارمنی نشین «ناگورنو-قره باغ» (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۴ میلادی به اشغال نیرو‌های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور‌های جهان حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی‌شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار