عربستان: نشست گروه ۲۰ به صورت مجازی و در زمان مقرر برگزار می‌شود

عربستان سعودی اعلام کرد نشست سران گروه ۲۰ به صورت مجازی و در روز‌های اول و دوم آذر به ریاست این کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل آرتی عربی، عربستان سعودی از برگزاری نشست سران گروه ۲۰ به صورت آنلاین و مجازی به میزبانی این کشور و در زمان مقرر یعنی در روز‌های ۲۱ و ۲۲ نوامبر (۱و ۲ آذر) به ریاست این کشور خبر داد.

عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نشست روی محافظت از جان انسان‌ها و احیای رشد جهانی و شناخت آسیب پذیری ناشی از همه گیری کرونا برای عبور از این بحران و بهبود هرچه بهتر مبتلایان از طریق شناخت ضعف‌های درمانی و افزایش مقاومت بدن در طولانی مدت متمرکز خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: در نشست گروه بیست همچنین برای تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای استفاده از فرصت‌های قرن بیست و یکم برای همه مردم جهان و ساخت افقی جدید تلاش خواهد شد.

این نشست به علت شیوع ویروس کرونا همچون مجمع عمومی سازمان ملل متحد به صورت مجازی برگزاری خواهد شد.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مسئولان سعودی نوشته بود که عربستان به دنبال به تعویق انداختن نشست تا ماه دسامبر و احتمال حضوری برگزار شدن نشست در ریاض است.

این رسانه افزود مسئولان سعودی تلاش می‌کنند این رویداد را که به عربستان اجازه میزبانی مهمترین رهبران سیاسی جهان را می‌دهد، نجات دهند، همچنان که این نشست را فرصتی برای اصلاح وجهه عربستان می‌دانند که پس از ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در دو سال گذشته خدشه‌دار شد.

بلومبرگ به نقل از این مسئولان سعودی که به نامشان اشاره نکرد، اعلام کرد موعد مقرر برای برگزاری نشست سران گروه بیست بین ۲۱ تا ۲۲ نوامبر است و پس از آن پادشاهی سعودی ریاست دوره بعد را به ایتالیا در اول دسامبر تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار