اسکای نیوز: سفیر آمریکا بغداد را ترک کرده است

شبکه اسکای نیوز مدعی شد «متیو تولر» سفارت آمریکا در بغداد را به مقصد کنسولگری این کشور در اربیل عراق ترک کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، رسانه‌های خبری از خروج «متیو تولر» سفیر آمریکا از سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و انتقال به کنسولگری واشنگتن در اربیل عراق خبر دادند.

اسکای نیوز عربی در خبری اعلام کرد که سفیر آمریکا بغداد را به مقصد اربیل ترک کرد. این در حالی است که منابعی به شبکه العربیه اعلام کردند که سفیر آمریکا بغداد را ترک نکرده است.

به گفته این شبکه، تصمیم گیری نهایی درباره بستن سفارت آمریکا در بغداد امروز (دوشنبه) اتخاذ می‌شود.

شبکه تلویزیونی دجله که وابسته به آمریکا است نیز از احتمال تعطیل شدن ۱۵ سفارت کشور‌های دیگر در بغداد، به دنبال بسته شدن سفارت آمریکا و پیروی از اقدام واشنگتن خبر داد.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در بغداد دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که تصمیم دارد در دو روز آتی مانوری را با هدف مواجهه با شرایط اضطراری برگزار کند.

در بیانیه‌ای در این‌باره آمده است که در این دو روز تجهیزات هشدار دهنده و تجهیزات مرتبط با شرایط اضطراری آزمایش خواهد شد. 

شبکه خبری المیادین گزارش داد منابع دیپلماتیک به این شبکه اعلام کردند طرف آمریکایی به هم پیمانانش اعلام کرده بستن سفارتخانه آمریکا در بغداد قطعی است.

منابع دیپلماتیک همچنین به شبکه المیادین اعلام کردند: پیش از اعلام بستن سفارتخانه، طرف آمریکایی بار دیگر این مسأله را ارزیابی مجدد خواهد کرد.

پیشتر برهم صالح، رئیس جمهور عراق در دیدار سران سه قوه عراق با رهبران احزاب و گروه‌های سیاسی این کشور گفت که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا یکشنبه هفته جاری درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروان‌های نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده است.

صالح به نقل از پمپئو خبر داد که «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارتخانه واشنگتن در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

منابع سیاسی که در نشست مذکور حضور داشتند گفتند که وزیر خارجه آمریکا، تبعات بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد را «برای عراق و آینده آن، بسیار منفی» دانستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۹:۰۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
برادران عراقی واهمه نکنید . این شیاطین مکر می کنند . گول مکر آنها را نخورید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
لانه شیطان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سرآغاز یک جنگ و توطئه بسیار خطرناک و جدید برای تجزیه عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار