تماس تلفنی پوتین با نخست وزیر ارمنستان

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان، بر ضرورت توقف درگیری‌ها در قره باغ تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، در پی تنش‌ها میان آذربایجان و ارمنستان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان، خواهان توقف درگیری‌ها شد.

کاخ کرملین اعلام کرد: پوتین در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان، بر ضرورت توقف درگیری‌ها در قره باغ تأکید کرد.

همچنین وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه از تمامی طرف‌های درگیر در منطقه «ناگورنو قره‌باغ» خواست تا سریعا در این منطقه آتش بس برقرار کرده و مذاکرات را آغاز کنند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده: ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم تا سریعا آتش بس برقرار کنند و مذاکرات را به منظور ایجاد ثبات در منطقه آغاز کنند.

پیشتر اتحادیه اروپا نیز خواهان توقف فوری اقدامات خصمانه در «ناگورنو قره باغ» و نیز پایبندی به آتش بس در این منطقه شده بود.

شبکه الجزیره همچنین اعلام کرده بود تماسی تلفنی میان وزرای دفاع ترکیه و آذربایجان در خصوص تحولات منطقه قره باغ برقرار شد.

وزیر دفاع ترکیه، به همتای آذربایجانی خود اعلام کرد که آنکارا با تمامی امکاناتش از آذربایجان برای حمایت از یکپارچگی سرزمینی حمایت می‌کند.

پیشتر، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در فیس بوک خود اعلام کرده بود شورای امنیت ملی این کشور فورا تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره درگیری‌های نظامی اخیر این کشور با جمهوری آذربایجان تصمیم‌گیری کند.

نیکول پاشینیان گفته بود آذربایجان آغازگر درگیری‌نظامی بوده است و نیرو‌های ارمنستان هم مقابله به مثل کرده‌اند.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
ولی به مصلحت ایرانه تا طرف ارمنستان و بگیره چون آذربایجان به نخجوان متصل میشه و به ایران در تمامی زمینه ها زور میگه و راهی برای عبور سمت شمال به ایران نمی ده و همچنین آذربایجان دوست اسرائیل محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۲:۵۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
اگه تو و دوستانت از ارمنستان حمایت نکنید در عرض چند ساعت آذربایجان با حمایت ترکیه کل ارمنستان را اشغال کرده و قره باغ را آزاد می کند. قره باغ خاک آذربایجان و اسلام است. لطفاً منتشر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
روسیه خائن دوباره طفل نحس خود را در آغوش می گیرد ولی به امید خدای متعال خاک مقدس آذربایجان با عنایت الهی و رشادت ملت آذربایجان آزاد خواهد شد
آخرین اخبار