حبس دانشجوی فرانسوی به اتهام جذب یک داعشی

یک دانشجوی فرانسوی به اتهام جذب یک عامل داعش در گروه تلگرامی به دوسال حبس تعلیقی متهم شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دانشجو در فرانسه که در پیام رسان تلگرام یک گروه گفتگو تشکیل داده و موفق شده بود «رشید قاسم»، عامل استخدام نیرو‌ برای داعش را جذب کند، روز جمعه از سوی دیوان جنایی پاریس به دو سال حبس تعلیقی متهم شد.

رشید قاسم که به عنوان محرک احتمالی حملات تروریستی شهر‌های «سن اتین دو رووری» و «ماینانویل» شناخته می‌شود و تصور بر این بود که به هلاکت رسیده است، شخصا به این گروه که در ژوئیه ۲۰۱۶ توسط این دانشجوی ۲۶ ساله رشته انسان شناسی راه اندازی شده بود، پیوست.

این دانشجو که رشید قاسم را «جامعه ستیز» می‌داند، می‌گوید پس از دریافتن این مسئله که فردی که خود را در گروه تلگرامی «ابن قاسم» می‌خواند، همان رشید قاسیم است، به شدت ترسیده بودم.

دادستانی فرانسه گفت این گروه گفتگو از افرادی تشکیل شده بود که یکی از دیگری خطرناک‌تر بودند.

وکیل این دانشجو که گفته است موکلش از اختلالات دو قطبی رنج می‌برد با نام مستعار ابو جعفر این گروه تلگرامی را تشکیل داد تا بتواند به قلب شبکه‌های تروریستی نفوذ کند.

این فرد که به هیچ وجه اهل مذهب نیست، به گفته وکلایش تنها به دنبال تحقیق در مورد تروریسم بود. دادستان با زیر سوال بردن این تحقیق مرد جوان را شاگردی بی تجربه دانست که به دنبال ماجراجوی بود.

این دانشجو که به دنبال تخصص در مطالعات پیش از تاریخ است، دانشگاه را در جریان تحقیقات خود قرار نداده بود و هیچ یادداشتی در مورد کار‌های احتمالی خود نداشت.

پس از پنج ساعت رایزنی، سرانجام این دانشجوی دوره دکترا به همدستی با تروریست‌ها متهم شد. همدست وی هم که یک جوان ۲۴ ساله است و هیچ سابقه قضایی ندارد و از نوعی ناهنجاری استخوانی رنج می‌برد نیز به اتهام همدستی با گروه‌های تروریستی دیگر به درخواست دادستان به ۱۲ سال حبس با کار اجباری محکوم شد. وی که از سال ۲۰۱۶ در زندان است، در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد قصد داشت به یک کمیساریا یا یک نهاد نظامی حمله کند. اما این مرد به دلیل ناهنجاری که دارد نمی‌تواند مدت طولانی روی پا بایستد و به همین دلیل امکانات فیزیکی برای عملی کردن این برنامه یا ساخت مواد منفجره را نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار