در آستانه سفر مقام آمریکایی به تایوان؛

پکن: پاسخ مناسبی به واشنگتن می‌دهیم

به دنبال سفر آینده مقام آمریکایی به تایوان، سخنگوی وزارت خارجه چین به واشنگتن هشدار داد که پکن واکنش مناسبی به این سفر از خود نشان خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در بیانیه‌ای به انتقاد از سفر «کیس کراچ» معاون وزیر خارجه آمریکا به تایوان پرداخت.

او در سخنان خود گفت که پکن پاسخ مناسبی به این سفر نشان خواهد داد. وی افزود چگونگی این واکنش نیز به میزان پیشرفت موقعیت و مناسبات بستگی دارد.

ونبین همچنین گفت که پیش از این نیز پکن موضع سختگیرانه خود در قبال این سفر را اعلام کرده‌ است. وی افزود: «چین با هرگونه مراوده میان آمریکا و تایوان قاطعانه مخالف است». این مقام چینی در ادامه تاکید کرد: «از آمریکا می‌خواهیم مسئله تایوان و حساسیت آن را درک کند».

این اظهارات از آن رو مطرح شده است که کراچ قصد دارد در سفر روز جمعه خود با «تسای اینگ وِن» رهبر تایوان دیداری داشته باشد. ماه گذشته علی‌رغم تمامی هشدار‌های پکن، «آلکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز به تایوان سفر کرد. پیش از این دولت پکن بارها نسبت به نقض اصل «چین واحد» از سوی آمریکا و متحدانش هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
هیچ غلطی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۰۷:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
هیچ کاری نمی تونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا نباید با دم شیر بازی کند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
چین با اشتباهاتی که کرده اقتصادش طولی نمیکشه که از هم میپاچد
آخرین اخبار