بحران در آمریکا؛

آتش‌سوزی دو شهر در ایالت غربی اورگن را به خاکستر تبدیل کرد

آتش‌سوزی گسترده در ایالت‌های کالیفرنیا و اورگن علاوه بر آواره کردن مردم موجب تخریب منازل آنان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دو شهر کوچک در منطقه‌ «فینیکس» در ایالت غربی اورگن به علت آتش سوزی‌های گسترده روز‌های اخیر به خاکستر تبدیل شدند.

اوضاع در بالا و پایین ساحل غربی آمریکا یکسان است. ده‌ها منزل مسکونی در بخش‌های مختلف ایالت کالیفرنیا سوخته و خاکستر شده‌اند. در لس آنجلس، آتش سوزی موسوم به «باب کَت» چندان مهار نشده و به سوی رصدخانه‌ مشهور اخترشناسی بر فراز کوه ویلسون، پیشروی می‌کند.

بر اساس این گزارش، ۲۳ هزار آتش نشان برای خاموش کردن ده‌ها آتش سوزی گسترده در ایالت‌های کالیفرنیا و اورگن تلاش می‌کنند. بیش از ۴ هزار واحد مسکونی تنها در کالیفرنیا سوخته و خاکستر شده‌اند. همچنین ده‌ها هزار نفر از ساکنان این ایالت به ناچار تخلیه شده‌اند. در این میان، غباری از آتش و دود، آسمان را تا دور دست‌ها در نیویورک تیره و مه آلود کرده است.

شهر‌های پورتلند، سیاتل و سانفرانسیسکو هم اکنون آلوده‌ترین و بدترین کیفیت هوا را بروی سیاره زمین دارند. مردم می‌گویند به علت آلودگی هوا به خاکستر ماسک‌های عادی در این شرایط آب و هوایی جوابگو نیست.آتش سوزی در این وسعت تاکنون در این مناطق سابقه نداشته است.

ساکنان می‌گویند: «چنین آتش سوزی‌هایی هرگز اتفاق نیفتاده است؛ پیشتر آتش سوزی در پارک ملی اتفاق می‌افتاد، اما دامنه‌ آتش سوزی هرگز تا نزدیکی شهر گسترش نمی‌یافت. در ۳۳ سال گذشته چنین چیزی شاهد نبوده ایم.»

برخی آتش سوزی‌ها در اورگن هم اکنون به لطف شرایط مطلوب آب و هوایی فروکش کرده است، اما درختان همچنان می‌سوزند تا باران‌های پاییزی از راه برسند و آب بر آتش بنشانند؛ البته چندین هفته طول می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اونجا بسكه مصالح و كارگر گرونه خونه هاشونو از چوب و پلاستيك و بصورت پيش ساخته ميسازن برا همين زود آتيش ميگيرن
آخرین اخبار