پمپئو: ما از دستیابی ایران به سلاح‌های روسی و چینی جلوگیری می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن مانع دستیابی ایران به تانک‌های چینی و سیستم‌های دفاع هوایی روسیه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه گفت با وجود نزدیک شدن به زمان انقضای تحریم‌های جهانی تسلیحاتی علیه ایران در ۱۸ اکتبر، واشنگتن از دستیابی ایران به سلاح‌های روسی و چینی جلوگیری خواهد کرد.

پمپئو با اشاره به اختلافات بین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در موضع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، به رادیو فرانس اینتر گفت: تاکنون هیچ کاری برای جلوگیری از گسترش این ممنوعیت انجام نشده است و بنابراین آمریکا مسئولیت در این زمینه بر عهده گرفت.

وی افزود: ما به این شیوه عمل خواهیم کرد. ما از دستیابی ایران به تانک‌های چینی و سیستم‌های دفاع هوایی روسیه جلوگیری خواهیم کرد.

پمپئو با تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود در خصوص فروش سلاح ایران به حزب الله لبنان اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با سفر به لبنان سعی دارد این روند را تضعیف کند.

در سال ۲۰۱۸، آمریکا به طور یکجانبه از توافق در مورد برنامه هسته‌ای ایران موسوم به برجام خارج شد و با متهم کردن ایران به حمایت از گروه‌های مانند حزب الله لبنان، متعاقباً تحریم‌های شدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

در ۲۱ اوت، واشنگتن در سازمان ملل متحد سعی کرد آرای مورد نیاز برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را به دست بیاورد.

اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت (۱۳ عضو از ۱۵ عضو)، از جمله کشور‌های شرکت‌کننده در توافق هسته‌ای ایران، سازوکاری را که آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی معرفی کرد، نپذیرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
یابو در خواب بیند شکست ایران را
Iran (Islamic Republic of)
خر کیلویی چند ؟
۰۸:۵۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اقای پمپو شما خر کی باشید که بخواهید واسه ایران خط و نشان بکشید.
آخرین اخبار