پوتین: روسیه به تمامی توافق‌های خود با بلاروس متعهد است

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود تاکید کرد مسکو به تمامی توافق‌های خود با مینسک متعهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، تاکید کرد مسکو به تمامی توافق‌های خود با مینسک از جمله سازمان پیمان امنیت جمعی و دولت متحد متعهد است.

پوتین در این دیدار گفت «روسیه به تمام توافقات، از جمله توافقنامه‌های ناشی از پیمان دولت متحد و سازمان پیمان امنیت جمعی، متعهد است. ما بلاروس را به عنوان نزدیکترین متحد خود می‌بینیم و همانطور که بار‌ها در مکالمات تلفنی به شما گفته ام مطمئنا تمام تعهدات برعهده گرفته شده را انجام خواهیم داد.»

او همچنین در ادامه گفت که مردم بلاروس باید مسائل داخلی خود را بدون دخالت خارجی حل کنند.

بنا بر اعلام کاخ کرملین، مذاکرات دو جانبه بلاروس و روسیه امروز در سوچی آغاز شد. این مذاکرات در اقامتگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار می‌شود. ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو قرار است در خصوص شراکت راهبردی، اتحاد و همکاری در زمینه‌های تجاری و اقتصادی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

آن‌ها همچنین احتمالا در خصوص پیشرفت اتحاد در فدراسیون روسیه و بلاروس و نیز پروژه‌های مشارکتی بزرگ در خصوص انرژی و تجارت بحث و تبادل نظر می‌کنند.

بنابر اعلام اسپوتنیک، انتظار نمی‌رود در این دیدار سندی به امضا برسد؛ همچنان که قرار نیست کنفرانس مطبوعاتی برگزار شود.

این، نخستین سفر خارجی الکساندر لوکاشنکو از زمان آغاز اعتراضات در بلاروس در پی انتخابات جنجال برانگیز اخیر در ماه اوت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار