القسام: مقادیر زیادی سلاح و مهمات در زیر دریا کشف کردیم

شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد در دو کشتی غرق شده در نزدیکی سواحل نوار غزه، مقادیر زیادی سلاح و مهمات انگلیسی کشف کرد که در می ۲۰۱۹ به سوی اراضی اشغالی پرتاب شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ابو سلمان، فرمانده تیم مهندسی گردان‌های القسام حماس در مستندی که از شبکه الجزیره پخش شد اعلام کرد که گنج نظامی گرانبهایی را در عمق دریا در سواحل غزه کشف و ضبط کرده‌اند.

شبکه الجزیره در تحقیقاتی با عنوان «معامله و سلاح» در برنامه «ما خفی أعظم» (آنچه پنهان است بزرگتر است) اعلام کرد که ائتلاف امنیتی و نظامی میان رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی برای محاصره مقاومت فلسطین در غزه وجود دارد.

این شبکه در برنامه خود همچنین اعلام کرد که گروه‌های مقاومت در غزه برای خلع سلاح و قطع راه‌های حمایتی از آن‌ها در سایه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی و اجرای طرح معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تحت فشار هستند.

تحقیقات الجزیره شامل اطلاعات و تصاویری است که برای اولین بار درباره سلاح مقاومت در غزه و ارتقای آن علی رغم محاصره این منطقه از ۱۴ سال پیش منتشر شده است.

در این برنامه برای اولین بار دستیابی گردان‌های القسام، شاخه نظامی مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مقادیر زیادی مهمات از جمله صد‌ها موشک در دو کشتی جنگی انگلیسی در عمق دریا و ارتقای آن‌ها از سوی تیم مهندسی القسام فاش شده است.

«ابو سلمان» فرمانده تیم مهندسی القسام در این برنامه گفت: موشک‌های انگلیسی را که در دو کشتی در عمق دریا در نزدیکی ساحل نوار غزه بودند از سوی تیم غواضی القسام کشف شدند و با بررسی و ارتقای آن‌ها موشک‌ها را آزمایش کردیم و نتیجه این بود که هدف به طور کامل منهدم شد.

القسام: مقادیر زیادی سلاح و مهمات در زیر دریا کشف کردیم

القسام: مقادیر زیادی سلاح و مهمات در زیر دریا کشف کردیم

او گفت: آزمایش موشک‌های اصلاح شده بدین صورت بود که دیوار سیمانی به قطر ۴۰ سانتی متر را هدف قرار دادیم و دیوار به طور کامل تخریب شد.

ابو سلمان افزود: این دو کشتی انگلیسی در زمان جنگ جهانی اول در نزدیکی سواحل «دیرالبلح» غرق شده بودند.

همچنین «ابوابراهیم» یکیاز اعضای تیم مهندی القسام در این برنامه فاش کرد: القسام توانسته با باقی‌مانده‌های موشک‌هایی رژیم صهیونیستی که طی جنگ ۲۰۱۴ به غزه شلیک شد، موشک‌های جدیدی بسازد و در می ۲۰۱۹ از آنان استفاده کند و در یک دقیقه ۷۸ موشک به سوی عسقلان و اطراف آن شلیک کردیم.

از سوی دیگر این برنامه فاش کرد که هدف از پایگاه «برنیس» مصر که ژانویه ۲۰۲۰ با حمایت امارات و هماهنگی رژیم صهیونیستی در ساحل جنوبی دریای سرخ افتتاح شد، قطع هرگونه امدادرسانی به غزه بوده است.

القسام: مقادیر زیادی سلاح و مهمات در زیر دریا کشف کردیم

القسام: مقادیر زیادی سلاح و مهمات در زیر دریا کشف کردیم

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار