در دیدار فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با فرمانده ارتش مطرح شد؛

آموزش مهارت آموزی ۶۵ درصد از سربازان ارتش در سال جاری/ ثبت ۲۸۰۰ کارگاه مهارت آموزی ارتش

سردار فرحی گفت: امسال ۶۵٪ سربازان آجا باید آموزش مهارتی را طی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته ۲۲ شهریور ماه سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به همراه سردار سرتیپ دوم موسی کمالی به صورت جداگانه با امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر محمودی معاون اجرایی و مسئول مهارت آموزی آجا دیدار کردند.

سردار فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در این بازدید با بیان اینکه امسال ۶۵٪ سربازان آجا باید آموزش مهارتی را طی کنند اظهار کرد: با توجه به مسئله کرونا و مشکلاتی که در رابطه با تحقق برنامه‌ها به وجود آمده است، برنامه‌های ابتکاری از جمله آزمون‌های ادواری و مهارت در محیط واقعی کار پیش‌بینی شده است که خوشبختانه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد سربازان ورودی نیرو‌های مسلح دارای مهارت هستند که از آن‌ها آزمون گرفته شده و مدرک به آن‌ها اعطا می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ادامه داد: همچنین با مجوز صادره، کارگاه‌های واجد شرایط نیرو‌های مسلح به عنوان محیط کار واقعی به رسمیت شناخته شده و افراد شاغل در آن‌ها می‌توانند گواهی مهارت آموزی بگیرند و تاکنون بالغ بر ۲۸۰۰ کارگاه آجا ثبت شده است.

او گفت: در سال ۱۴۰۱ همه سربازان باید حداقل یک تخصص را آموزش ببینند و حداقل ۳۰ درصد از سربازان منقضی خدمت باید به اشتغال برسند و در این راستا سامانه ماهرسان طراحی شده است که سرباز در پایان خدمت وارد این سامانه شده و با رصد، هدایت، حمایت و تسهیل گری انشالله به اشتغال برسد.

در ادامه این دیدار امیر موسوی فرمانده کل ارتش نیز اظهار کرد: مهارت آموزی سربازان کار بسیار مهمی است و از آنجا که مطالبه مقام معظم فرماندهی کل قوا است، این موضوع برای آجا از اهمیت ویژه‌ای برخورداره و این موضوع جزء ماموریت‌های آجا است.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این‌طور نیست که مهارت آموزی جزء ماموریت‌های کم اهمیت آجا تلقی شود، بلکه این موضوع مثل سایر ماموریت‌ها جزء ماموریت‌های اصلی آجا بوده و آجا به این موضوع اعتقاد دارد.

او تاکید کرد: دشمنان و معاندین سربازی را مورد هجمه قرار داده و به دنبال تضعیف آن هستند که آجا برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کرده است.

امیر موسوی بیان کرد: مسئله سربازی برای ما آنقدر اهمیت دارد که ما برای مدیریت و هدایت آن قرارگاه حضرت علی اکبر علیه السلام را تشکیل داده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
با حرف و شعار همه چی درسته.
آخرین اخبار