جلیقه‌زرد‌ها در روز‌های کرونایی هم دست از اعتراض برنداشتند

معترضان جلیقه‌زرد فرانسه علی‌رغم آنکه شیوع کرونا در روز‌های اخیر در این کشور دوباره افزایش یافته است امروز به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا در فرانسه دوباره اوج گرفته و دولت دستوراتی مبنی بر استفاده اجباری از ماسک و همچنین محدودیت تعداد نفرات در تجمعات را صادر کرده است معترضان جلیقه زرد بار دیگر به خیابان‌های پاریس آمدند تا اعتراض خود را نسبت به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و سیاست‌های دولت او اعلام کنند.

سازمان دهندگان این تظاهرات علی‌رغم دستورات پلیس مبنی بر کاهش رفت و آمد در بخش‌های گسترده پاریس امروز اعلام کردند در خیابان شانزلیزه تجمع خواهند کرد. علاوه بر پاریس در شهر‌های مارسی، تولوز، لیون، لیل، نانت، نیس، بوردو و استراسبورگ نیز برنامه‌هایی برای تجمع در نظر گرفته شده است.

یک منبع پلیس به خبرگزاری فرانسه در این خصوص گفت مقامات انتظار دارند امروز بیش از ۵۰۰۰ معترض در پاریس تجمع کنند که حدود یک چهارم آن‌ها «بالقوه خشن» توصیف شده‌اند. روز جمعه، هزاران نفر در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که قصد دارند به تظاهرات ممنوع شانزلیزه بپیوندند.

اعتراضات جنبش موسوم به «جلیقه زردها» نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۸ و در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و طرح اصلاح حقوق بازنشستگی آغاز شد. این اعتراضات بیش از یک سال هر هفته شنبه‌ها برگزار شد و در موارد بسیاری به نبرد‌ها و درگیری‌های گسترده و تخریب اموال عمومی منجر شد. طبق اعلام رسمی رسانه‌های فرانسوی، از آغاز این اعتراضات هزاران نفر در برخورد خشن پلیس این کشور زخمی شده‌اند و تعدادی نیز کشته و چند نفر هم بینایی خود را از دست داده‌اند.

در حالی دولت امانوئل مکرون درگیر چنین اعتراضاتی در داخل کشور خود است و تاکنون قادر به خاموش کردن آتش خشم معترضان نشده که فرانسه در این اواخر تمامی تلاش خود را بر دخالت بر امور کشور‌های دیگر از جمله لبنان، لیبی، یونان متمرکز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار