قلب اروپا همچنان ناآرام است؛

استقرار پلیس ضدشورش در پاریس با افزایش ناآرامی‌ها

با افزایش ناآرامی‌ها در پاریس و به آتش کشیده شدن چندین خودرو در حومه این شهر، پلیس ضدشورش در خیابان‌های آن مستقر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اخبار منتشر شده در توئیتر حاکی از آن است که جوانان خشمگین در مناطق کم درآمد پاریس و حومه این شهر شب گذشته چندین خودرو را به آتش کشیدند و به دنبال آن پلیس ضد شورش در خیابان‌ها مستقر شده است.

پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، بار دیگر ناآرامی‌ها به فرانسه به ویژه پاریس، پایتخت این کشور، بازگشته است. بیشتر این ناآرامی‌ها در محله‌های پرجمعیت و کم‌درآمد در حومه پاریس روی می‌دهد. شعله اعتراضات هفته گذشته پس از آن بالا گرفت که یک جوان ۱۸ ساله در تصادف موتور سیکلت با خودروی پلیس در حومه «آرژانتویل» درگذشت.

ساکنان محله «بزونز» در حومه پاریس نیز تصاویر و ویدئو‌هایی از روشن کردن آتش‌ در خیابان‌های این منطقه در توئیتر منتشر کردند.

این دومین شب متوالی است که حومه پاریس شاهد ناآرامی و اعتراضات است. دوشنبه نیز جوانان در محله‌های حاشیه‌ای پاریس با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. ویدئو‌هایی که از این درگیری‌ها در توئیتر منتشر شد نشان می‌دهد جوانان سطل‌های زباله را به آتش کشیده‌اند و نیرو‌های پلیس به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند.

جلیقه زرد‌های فرانسه نیز روز شنبه پس از لغو محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌ها آمدند. آن‌ها در میدان «رولوشن» در شهر «بزانسون» در شرق فرانسه تجمع کردند. جلیقه‌زرد‌ها با معترضان «بلوک سیاه» متحد شده بودند تا تظاهراتی موسوم به «بهار سیاه» برگزار کنند. این درحالی است که پلیس جریمه‌های چند ده یورویی و گاه چند صد یورویی برای تجمع‌های بالای ۱۰ نفر در این ایام که هنوز ویروس کرونا مهار نشده در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار