دفتر سینمای جوان زابل گشایش می‌یابد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل، هفته آینده دفتر سینمای جوان به منظور آموزش و تربیت هنرمندان سینما در زابل گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تبریک بزرگداشت روز ملی سینما به هنرمندان این عرصه گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در بحث کرونا، مدتی است سینما‌های استان تعطیل شده که با پیگیری و حمایت از بخش خصوصی، سینما هلال شهرستان زاهدان همزمان با بزرگداشت روز ملی سینما به صورت نیم بها و رعایت قوانین بهداشتی نمایش فیلم خواهد داشت و این روند نیز به مرور در سایر شهرستان‌ها که دارای سالن سینمایی هستند انجام خواهد شد.

او گفت: سال گذشته توانستیم جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه ایران (آسوریک) را پس از ۲۰ سال برگزار کنیم که به منظور تقدیر از فعالان سینمای سیستان و بلوچستان و عوامل جشنواره، مراسمی در مرکز استان برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: با حمایت سازمان سینمایی در قالب دستور العمل‌های ابلاغی انجمن سینمای جوان کشور از تعدادی تولیدات فیلم کوتاه استان حمایت شد.

او بیان کرد: همچنین به منظور حمایت از تولیدات فیلم‌های سینمایی بلند با هدف معرفی درست سیمای استان و ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی سیستان و بلوچستان، بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت استان اقدام به حمایت از ساخت و تولید فیلم سینمایی لیپار و تهیه و تولید فیلم نامه یعقوب لیث کرده که در مهرماه سالجاری فیلم برداری فیلم لیپار آغاز خواهد شد.

مسگرانی ادامه داد: به زودی موسسه و صندوق حمایت از تولیدات فرهنگی، هنری و سینمایی استان با حمایت استاندار سیستان و بلوچستان شکل گرفته و آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار