عملیات امنیتی نیرو‌های عراقی در ۴ استان

نیرو‌های امنیتی عراقی به صورت همزمان در استان‌های کرکوک، دیاله، بصره و میسان عملیات امنیتی ویژه پیگیرد عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) عملیات امنیتی در ۴ استان این کشور با هدف پیگرد عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش و کشف و ضبط سلاح‌های غیر قانونی آغاز شده است.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر سیار فرماندهی نیرو‌های زمینی در استان دیاله صبح امروز با نیرو‌هایی متشکل از لشکر ۳۷ پیاده نظام، تیپ نهم و لشکر تکاوران استان و با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش، عملیات امنیتی خود را در مناطق «ام الحنطه و الاصلاح» در خانقین با هدف پیگرد عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

در این بیانیه آمده است: در ساعت ۵ صبح نیز مقر پیشاهنگی فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک با نیرو‌هایی متشکل از لشکر ۴۵ پیاده نظام، تیپ ۱۱ و دو گروه از تیپ نهم و در محوری دیگر نیرو‌های لشکر ۱۸ و گردان تسلیحات ویژه پلیس فدرال، عملیات خود را آغاز و به پیگرد عناصر داعشی و بازرسی مناطق جنوب کرکوک پرداختند.

به گفته مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق، همزمان با عملیات کرکوک، فرماندهی عمیات بصره نیز عملیات بازرسی، اعمال امنیت و اجرای قانون را در مناطق شمالی استان بصره آغاز کردند.

بر اساس بیانیه مرکز امنیتی عراق، در استان میسان در جنوب عراق نیز از ساعت ۵ صبح عملیاتی امنیتی از سوی نیرو‌های واکنش سریع در منطقه «العزیز» آغاز شد و نیرو‌های عراقی به دنبال دستگیری تروریست‌های تحت پیگرد و کشف و ضبط سلاح‌های غیر قانونی در این منطقه هستند.

نیرو‌های امنیتی عراق روز شنبه نیز عملیاتی ویژه ضبط سلاح در منطقه «حسینیه المعامل» در استان بغداد انجام دادند که به کشف و ضبط بیش از ۱۵۰ قبضه سلاح و دستگیری ۳ متهم منجر شد.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد که نیرو‌های عراقی به برقراری امنیت و اجرای قانون در تمامی مناطق با هدف حمایت از شهروندان و مبارزه با هر تجاوز و تهدیدی ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار