گفتگوی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق درباره برگزاری انتخابات زودهنگام

برهم صالح و مصطفی الکاظمی در نشستی مشترک در بغداد درباره نحوه تضمین شفافیت و سلامت انتخابات پارلمانی آتی در عراق گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار مشترک درباره نحوه تضمین شفافیت و سلامت انتخابات پارلمانی آتی در این کشور رایزنی کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الکاظمی با برهم صالح در دفتر خود دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار درباره اوضاع کلی عراق بویژه اوضاع سیاسی، امنیتی، اقتصادی و چالش‌ها و برنامه‌های لازم برای گذر از آن چالش‌ها بحث و گفتگو و تبادل نظر شد.

الکاظمی و صالح همچنین اقدامات و آمادگی‌های همه بخش‌ها برای اجرای انتخابات زودهنگام و هر آنچه که شفافیت روند انتخاباتی و امنیت آن را در راستای بیان اراده رای دهندگان عراقی تضمین می‌کند، بررسی کردند.

«باسم خزعل» نماینده مستقل پارلمان عراق، پیش از این اعلام کرد که وجود اختلاف میان احزاب و جریان‌های سیاسی در برخی از بخش‌های قانون دادگاه فدرال اجرای انتخابات پارلمانی زودهنگام را به تعویق می‌اندازد. دولت هم اکنون در بدترین مرحله به سر می‌برد و با وجود اینکه زمان برگزاری انتخابات را مشخص کرد، اجرای آن در سایه وجود موانع قانونی متعدد ممکن نیست.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، روز دهم مرداد در سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد دولتش قصد دارد تا انتخاباتی زودهنگام را در تاریخ ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار کند و به همین منظور از تمامی عراقی‌ها خواست به منظور ایجاد تغییرات در صحنه سیاسی کشور به پای صندوق‌های رأی بروند.

این در حالی است که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، خواستار برگزاری انتخابات زودتر از موعدی شد که الکاظمی تعیین کرده و بر اجرای ماده ۶۴ قانون اساسی عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و برگزاری جلسه علنی فوق‌العاده با حضور رؤسای سه قوه این کشور و گروه‌های سیاسی تاکید کرد.

گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف عراقی از اقدام نخست وزیر این کشور در تعیین زمان انتخابات زودهنگام استقبال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار