در راستای عادی‌سازی روابط؛

اولین مقام امارات اواخر ماه جاری به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد

در راستای عادی‌سازی روابط، امارات اولین مقام خود را اواخر ماه سپتامبر به سرزمین‌های اشغالی خواهد فرستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منبعی که خواست نامش فاش نشود امروز به رسانه‌های مختلفی گزارش داده است که امارات قصد دارد در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۱ مهر) اولین مقام دولتی خود را به سرزمین‌های اشغالی بفرستد.

به نوشته این خبرگزاری تاکنون هیچ یک از مقامات رژیم اشغالگر واکنشی به این خبر نداشتند و مقامات امارات نیز از پاسخگویی به سوالات امتناع می‌ورزند.

ماه گذشته امارات و رژیم صهیونیستی از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

این مقام همچنین به رویترز گفته است این سفر مقامات امارات به تل‌آویو نشانه سفری متقابل از عزیمت هفته گذشته مقامات صهیونیستی به ابوظبی است و در راستای عادی‌سازی و توافقی که هنوز نهایی نشده انجام می‌شود.

به گفته این منبع، امارات قصد دارد زمان نهایی سفر مقامات خود را هنگامی که تاریخ دقیقی برای امضای توافق در واشنگتن مشخص شد، اعلام کند.

این سفر اولین رهسپاریِ رسمی و علنی از سوی امارات به سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

سال‌ها پیش امارات با مصر و اردن تبادلاتی داشت، اما پیش از انجام توافق عادی‌سازی ابوظبی و تل‌آویو، تمامی کشور‌های عربی خواستار در اختیار قرار دادن سرزمین‌هایی با وسعت بیشتر به فلسطینی‌ها بودند.

همچنین امروز یک وزیر از رژیم صهیونیستی گفته است که بر اساس توافق عادی‌سازی، تبادل تجاری میان ابوظبی و تل‌آویو به ۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بخاطر اف ٣٥ همه جور خفت و خواري رو قبول كردن
لابد فكر كردن باهاش ميتونن ما رو تهديد كنن
آخرین اخبار