به دنبال عادی‌سازی روابط؛

امارات و رژیم صهیونیستی در زمینه امنیت آب و غذا همکاری می‌کنند

وزیران اماراتی و صهیونیست از همکاری دو طرف در زمینه امنیت آبی و غذا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در راستای عادی‌سازی روابط به تازگی امارات و رژیم صهیونیستی از همکاری خود در زمینه «امنیت آب و غذا» نیز خبر دادند.

امروز «مریم المهیری» وزیر و مشاور دولت امارات در زمینه امنیت آب و غذا با «الون شوستر» وزیر کشاورزی و توسعه روستایی رژیم صهیونیستی در ویدئو کنفرانسی به گفتگو نشست. در این گفتگو دو طرف تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در فرصت‌های بزرگ پیش‌رویشان داشتند که در نتیجه امضای معاهده «صلح بین امارات و رژیم صهیونیستی» برایشان بوجود آمده است.

همچنین به ادعای این دو، گفت‌وگویشان بر روی محور حمایت از «اصول برادری، تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه خاورمیانه» بوده است.

این وزیران از سوی امارات و رژیم صهیونیستی درباره همکاری در زمینه «پروژه‌های مربوط به امنیت آبی و غذایی» نیز صحبت کرده و گفتند اولویت هر دو طرف این مسئله است. همچنین همکاری در دیگر زمینه‌ها به طور مثال، اجرای «تحقیقات، تکثیر و پرورش آبزیان و تکنولوژی زراعی»  نیز در توافق آن‌ها ذکر شده است.

از دیگر موارد مورد بررسی در این تماس ویدئویی تاکید بر ضرورت تعیین نقاط همکاری مستقیم بین دو وزارتخانه در راستای هدف تقویت اقدام مشترک و تلاش برای تدوین برنامه همکاری جامعه بوده است.

امارات و رژیم صهیونیستی به تازگی از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار