جانشین رئیس پلیس پایتخت تأکید کرد؛

لزوم رعایت موارد بهداشتی و انتظامی در پی آغاز سال تحصیلی جدید

سردار هداوند گفت: وظیفه همگانی است تا در شروع سال تحصیلی جدید با رعایت موارد بهداشتی و انتظامی، دین خود را به جامعه پزشکی کشور ادا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حمید هداوند جانشین رئیس پلیس پایتخت گفت: با شروع سال تحصیلی جدید در پانزدهم شهریور ماه سال جاری، پلیس تمامی تمهیدات و اقدامات لازم ترافیکی و انظباطی را تسهیل رفت و آمد و امنیت دانش آموزان در نظر داشته و به اجرا در آورده است.

وی افزود: این اقدامات شامل استقرار نیرو‌های پلیس و خصوصا پلیس راهور در نقاط حساس و پرتردد و کمک به کنترل بار ترافیک در ساعات اوج تردد و خصوصا زمان تعطیلی مدارس و همچنین کنترل رعایت نکات ایمنی در تردد به خصوص از جانب وسایل نقلیه عمومی و سرویس مدارس بوده است.

جانشین رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد:، اما پلیس در کنار انجام وظایف خطیر خود که چیزی جز برقراری آرامش و امنیت برای شهروندان نیست، انتظاراتی از آحاد مردم عزیز کشورمان و خصوصا خانواده‌ها دارد و لازم است تا شهروندان عزیزمان خصوصا در شهر تهران، با رعایت نکاتی که بعضا شاید خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسند، پلیس را در انجام وظیفه خود بیش از بیش یاری کنند. وظیفه همگانی است تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در کنار حفظ جان خود و اطرافیانشان، دین خود را به اعضای جامعه پزشکی و درمانی کشور ادا کرده و از مشکلات و مصائب آن‌ها بکاهیم.

او گفت: نکته مهم در تحقق این مهم، آموزش صحیح و تأکید بر اجرای شیوه نامه‌ها و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم از جانب والدین به فرزندان و خصوصا دانش آموزان است. استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب و پرهیز از برخورد دست‌ها با صورت و خصوصا بینی و چشم‌ها از جمله آموزش‌هایی است که خانواده‌ها باید بر آن تأکید داشته و از فرزندان خود بخواهند تا نکات اشاره شده را رعایت کنند.

سردار هداوند ادامه داد: مسئولیت دیگر خانواده‌ها در بحث انتخاب درست سرویس مدارس و تردد دانش آموزان است. پلیس توصیه می‌کند که والدین محترم سرویس مناسبی برای تردد فرزندان خود انتخاب و توجه کنند که راننده باید فردی معتمد و متعهد بوده و خودروی فرد مذکور از ایمنی کافی و خصوصا معاینه فنی برخوردار باشد.

وی افزود: در خصوص اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها بهتر است خودرویی به عنوان سرویس دانش آموزان انتخاب شود که شخص راننده متعهد به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوده و در هر دو صندلی کنار هم، یک نفر را به عنوان سرنشین بپذیرد. در مورد تاکسی‌ها نیز بهتر است خودرو به ۳ سرنشین خدمات ارائه دهد و همچنین دارای ایربک مناسب برای سرنشین صندلی جلو باشد.

جانشین رئیس پلیس پایتخت گفت: اگر فاصله بین محل زندگی شما و محل تحصیل فرزندانتان خیلی دور نیست و می‌توان مسیر را پیاده پیمود، لازم است تا چند روز آنان را در مسیر رفت و برگشت همراهی کرده و خصوصا نحوه صحیح عبور از خیابان و خطوط عابر پیاده و همچنین توجه ویژه به چراغ راهنما را آموزش دهید. سعی کنید مسیر‌هایی را برای تردد فرزندان خود انتخاب کنید که رفت و آمد عابران پیاده در آن جریان داشته و خلوت نباشند و همچنین اجازه ندهید که پول بیش از حد نیاز و یا کالا‌های ارزشمند و غیر ضروری به همراه خود داشته باشند.

وی افزود: همواره از فرزندان خود بخواهید تا کوچکترین عمل و رفتار ناشایست و عدم رعایت قوانین و شیوه نامه‌های بهداشتی از جانب رانندگان سرویس‌های مدارس را به شما اطلاع داده و شما را در جریان شرایط رفت و آمد خود قرار دهند.

سردار هداوند اظهار کرد: همچنین نشانی محل زندگی و شماره تماس‌های ضروری از جمله شماره تماس پلیس را در اختیار آنان قرار داده و از آن‌ها بخواهید در صورتی که به مشکل خاصی برخورد کردند و اگر پلیس در محل حضور داشت، سریعا موضوع را با مامور مربوطه در میان بگذارند. همواره از مسئولان آموزشی مربوطه ساعات تعطیلی محل تحصیل فرزندانتان را جویا شوید و بر ساعات رفت و آمد فرزندان خود کنترل لازم را داشته باشید.

وی افزود: به فرزندان خود تأکید کنید که به هیچ عنوان با افراد غریبه گفتگو نداشته باشند و به سوالات احتمالی آنان پاسخ ندهند و همچنین به هیچ وجه از دستفروش‌ها کالایی خریداری نکنند و در صورت امکان تمامی احتیاجات آنان را خود تهیه کنید و از قبل در اختیار آنان قرار دهید.

این‌مقام انتظامی عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور در خصوص شیوع بیماری کرونا، لازم است تا نشانه‌ها و علائم ویروس کرونا را آموزش دهید و تأکید کنید که در صورت مشاهده مورد مشکوک به بیماری از آن دوری کرده و مسئولان فضای آموزشی و یا شما را در اولین فرصت در جریان مشاهدات خود قرار دهند و حتما اقلام بهداشتی از جمله ماسک و ماده ضد عفونی کننده را در اختیار فرزندان خود قرار دهید.

وی افزود: امید است تا با رعایت نکات بهداشتی و انتظامی و همچنین درایت و هشیاری والدین محترم دانش آموزان پر تلاش کشور عزیزمان، به مشکل خاصی برنخورده و همان گونه که شروع سال تحصیلی جدید با آرامش و امنیت همراه بوده است، با یاری خداوند متعال و همکاری و همیاری همگانی، سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ با آرامش و البته با شکست ویروس منحوس کرونا به پایان رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار