حدادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کدام بند‌های قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شد؟

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: در نشست امروز سوابق مدنظر یک رجال سیاسی و مناصب مشاغل مدنظر مشخص شد.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: در جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به موجب طرح مذکور در ماده ۳۵ قانون انتخابات تغییراتی انجام می‌شود و چندین بند به آن الحاق می‌شود چرا که در سالیان گذشته شاهد کاندیداتوری تعداد بالایی از افراد بودیم که ثبت نام این افراد باعث وهن نظام مقدس جمهوری اسلامی شده بود.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها افزود: بر این اساس در قانون انتخابات حداقل مدرک تحصیلی کاندیدا‌ها باید کارشناسی ارشد یا معادل آن باشد که به تایید وزارت علوم رسیده، باشد و حداقل سن افراد ۴۵ و حداکثر آن ۷۰ سال باشد.

حدادی تصریح کرد: کاندیدا باید از سلامت و توانایی جسمی و روانی برخوردار بوده و شرایط عدم محکومیت به جرایم اقتصادی، امنیت داخلی و خارجی، تخلف انتخاباتی، عدم وابستگی به گروه‌های غیر قانونی و عدم اعتیاد به مواد مخدر را داشه باشد.

وی ادامه داد: براساس این طرح رجال سیاسی باید حداقل مجموعا دارای ۸ سال سابقه در مناصب مقامات سیاسی موضوع بند‌های الف تا ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باشد. یعنی دارای ۸ سال سابقه به عنوان معاونان روسای قوای سه گانه، دبیران شورای عالی امنیت ملی و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام، روسای کل بانک مرکزی و یا دیوان محاسبات، استانداران شهر‌های با جمعیت بیش از ۴ میلیون و یا شهرداران شهر‌های با جمعیت بیش از ۳ میلیون، روسای سازمان‌های نهاد‌های دولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح از جایگاه سرلشگری به بالا و یا روسای دانشگاه آزاد در سطح ملی باشند.

حدادی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:براساس ماده ۳۵، رجال مذهبی و سیاسیبودن، ایرانی الاصل و تابع ایران، حسن سابقه، امانت و تقوا و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی از مواردی است که باید کاندیدا دارا باشد و در این طرح شرایط عمومی کاندیدا نیز به طور واضح تری شرح داده شده است. براساس اصل ۱۱۰ قانون نیز به صراحت بیان شده که تایید صلاحیت داوطلبان برعهده شورای نگهبان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
اعتقادباالتزام تفاوت داره
آخرین اخبار