آغاز تظاهرات ۶۰ روزه سراسری مخالفان ترامپ در آمریکا

گروه آمریکایی «خودداری از فاشیسم» در بازه زمانی ۶۰ روز مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، تظاهرات در ۲۵ شهر مختلف را سازماندهی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه آمریکایی «خودداری از فاشیسم»، تظاهراتی سراسری را ضد ترامپ در ۶۰ روز آینده، یعنی تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور سازماندهی کرده است.

معترضان این گروه با حضور در خیابان‌های منهتن و بیش از ۲۵ شهر دیگر در سراسر آمریکا، تظاهرات ۶۰ روزه خود را آغاز کردند. تظاهرات در منهتن ساعت دو بعدازظهر شنبه به وقت محلی آغاز شد و شمار معترضان به حدود هزار نفر رسید.

یکی از سران معترضان در سخنانی گفت: می‌دانید که امروز باید اینجا باشید. می‌دانید که انسانیت نیاز دارد که شما امروز اینجا باشید. ما اینجا در خیابان‌های نیویورک هستیم تا به همراه افراد شرکت کننده در بیش از ۲۵ تظاهرات در نقاط مختلف کشور این درخواست را مطالبه کنیم که ترامپ و پنس همین حالا از سمت‌شان کنار بروند.

«اما کاپلان» از برگزارکنندگان این اعتراضات گفت: ما مبارزه ۶۰ روزه‌مان را برای برکناری ترامپ و پنس از سمتشان آغاز کرده‌ایم. به همین دلیل برگزاری تظاهرات و حضور میلیون‌ها نفر را در خیابان‌ها سازماندهی می‌کنیم. چون ترامپ دارد خود را برای تقلب در انتخابات آماده می‌کند و به سرعت به سمت ایجاد یک آمریکا فاشیست پیش می‌رود.

بر اساس این گزارش، برگزارکنندگان این تظاهرات بیم دارند افزایش اعتراضات آن‌ها ایده ترامپ را مبنی بر این تقویت کند که بگذاریم به صورت دموکراتیک شهر‌ها را تظاهرات و معترضان فرا بگیرد.

یکی از برگزارکنندگان تظاهرات گروه «خودداری از فاشیسم» گفت: ترامپ تحریک به اقدامات خطرناک‌تر می‌کند. او کسی است که از ماموران خودخوانده قانون (شبه نظامیانی) که به موجب متمم دوم قانون اساسی حق حمل و استفاده از اسلحه را دارند، حمایت می‌کند تا بیایند و به معترضان دیگر بگویند چطور جرات می‌کنید تظاهرات کنید، او در واقع از آن‌ها می‌خواهد که به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار