مسافرانی که از آمریکا عازم چین هستند باید گواهی سلامت ارائه کنند

مسافرانی که قصد دارند از آمریکا مستقیما به مقصد چین پرواز کنند باید آزمایش اسید نوکلئیک بدهند و گواهی عدم ابتلا به کرونا را به همراه داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، همه مسافرانی که از آمریکا عازم چین هستند قبل از آنکه سوار بر هواپیما شوند باید گواهی عدم ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را ارائه کنند. این مسافران باید نتیجه آزمایش اسید نوکلئیک آن‌ها که مربوط به سه روز قبل از پرواز است منفی بوده باشد و آن را هنگام سوار شدن بر هواپیما به مسئولان فرودگاه نشان دهند.

این بخشنامه از روز ۱۵ سپتامبر اجرایی خواهد شد.

این بخشنامه را سازمان هواپیمایی کشوری چین به همراه اداره کل گمرک و وزارت امور خارجه چین مشترکا منتشر کردند. این بخشنامه روز جمعه در وب سایت رسمی سفارت چین در آمریکا منتشر شد.

براساس این تصمیم، اتباع چین و شهروندان سایر کشور‌ها که قصد دارند از آمریکا مستقیما به مقصد چین پرواز کنند باید آزمایش اسید نوکلئیک بدهند و گواهی عدم ابتلا به کرونا را به مسئولان امر نشان دهند. برای مثال اگر قرار است مسافری در تاریخ دهم اکتبر سوار بر هواپیما شود تاریخ صدور گواهی باید بین روز‌های هفتم تا دهم اکتبر باشد.

برای اتباع کشور‌های خارجی هم باید گواهی سلامت از طریق ایمیل یا وب سایت در اختیار سفارت چین یا کنسولگری چین در آمریکا قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار