روسیه: درز گزارش آژانس مایه ناامیدی آن‌هایی است که به دنبال بحران‌سازی درباره ایران هستند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، درز گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را باعث ناامیدی کسانی دانست که به دنبال بحران‌سازی در موضوع ایران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی درز گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی را مایه ناامیدی کسانی دانست که قصد سوء استفاده از موضوعات مربوط به همکاری ایران با آژانس دارند.

میخائیل اولیانوف در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر آورد: از گزارش‌های فاش شده آژانس مشخص شد که ایران اجازه دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس را آغاز کرده است. کسانی که آرزو داشتند تا بحرانی پیرامون این موضوع ترتیب دهند باید بسیار احساس ناامیدی کنند. روح همکاری بین آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و تهران غالب بود.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پیشتر در پیامی دیگری از درز سریع گزارش محرمانه آژانس انتقاد کرد. اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «مانند همیشه، گزارش محرمانه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایران اندکی بعد از توزیع در میان اعضای شورای حکام سریعاً به رسانه‌ها درز پیدا کرد. وجه مثبت ماجرا آن است که همکاری خوب میان ایران و آژانس بار دیگر برای عموم تأیید شد.»

در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، که به تازگی به رسانه‌ها درز پیدا کرد، میزان ذخایر آب سنگین ایران است، که کمتر از ۱۳۰ تُن اعلام شده است. به عبارتی اکنون میزان آن به کمتر از میزان ذخایر مجاز بر اساس توافق هسته‌ای برجام رسیده است. بر همین اساس میزان ذخایر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از اعلام کاهش تعهدات کشورمان به مفاد توافق هسته‌ای (برجام) در محدوده مجاز عنوان شده در این توافق قرار گرفته است.

پس از سفر اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، دو طرف بر سر بازدید از دو سایت تعیین شده از سوی آژانس به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار