صبح امروز؛

زنگ نمادین بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی نواخته شد

با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زنگ نمادین بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی نواخته شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت نمادین  در دبیرستان پسرانه مصلی نژاد ارومیه نواخته شد.

به این ترتیب سال تحصیلی جدید به منظور جبران کسری آموزشی سال گذشته در پی همه گیری بیماری کرونا در کشور، دو هفته زودتر نسبت های قبل آغاز می شود.

ابراهیم محمدی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در ارومیه در مدرسه شهید مصلی نژاد ارومیه گفت: همزمان با سراسر کشور  ۶۱۸ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۸۰ مدرسه استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، با نواخته شدن زنگ مهر، سال تحصیلی جدیدو فرآیند آموزش را آغاز می کنند.

او گفت: ۳۶ هزار نفرمعلم و فرهنگی آذربایجان غربی نیز آموزش حضوری و غیر حضوری دانش آموزان را بر عهده دارند و امسال ۶۴ هزار دانش آموز پایه اول و ۵۲ هزار دانش آموز پایه هفتم در سطح استان مشغول تحصیل خواهند بود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه هفت کارگروه پروژه مهر برای بازگشایی مدارس از مدتها پیش فعالیت خود را آغاز کرده اند،  افزود: آموزش و سلامت دانش آموزان هر دو مهم است و برای نظام تعلیم و تربیت کشور اصل بر کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

محمدی گفت: آموزش حضوری، شبکه های تلویزیون، بستر برنامه شاد و ارائه جزوات آموزشی به عنوان روشهای مختلف آموزشی در شرایط مختلف در این استان در نظرگرفته شده است.

او تاکید کرد: خانواده ها آموزش و پرورش را یاری کنند تا در یک فضای آرام و با رعایت پروتکل های بهداشتی سال تحصیلی به خوبی طی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی یک ضرورت دو طرفه است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای خانواده ها و دانش آموزان ضروریست و باید خانواده ها، دانش آموزان و بخشی را مسوولان مدرسه رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه استفاده از لوازم بهداشتی شخصی و ماسک برای دانش آموزان یک ضرورت است، ادامه داد: سعی شده تا دانش آموزان با آرامش خاطر در مدارس حضور یابند.

سال گذشته بیش از ۶۰۷ هزار دانش آموز در سطح آذربایجان غربی مشغول تحصیل بودند.

این استان دارای پنج هزار و ۸۰ واحد آموزشی می‌باشد که از این تعداد سه هزار و ۶۵ مدرسه روستایی است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.