بازگشایی مدارس آذربایجان غربی از پانزدهم شهریور

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: تمامی مدارس استان در ۱۵ شهریورماه بازگشایی می شوند و کادر مدرسه در مدارس حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی  با اشاره به بازگشایی مدارس از روز شنبه پانزدهم شهریور ماه گفت: دانش آموزان در مدرسه گروه‌بندی شده و مسئولان مدارس به اولیا روز‌های حضور دانش اموزان را اطلاع خواهند داد.

محمدی با بیان اینکه هیچ تجمعی در مدارس نباید انجام شود، ادامه داد: حضور دانش آموزان با رعایت گروه‌بندی و رعایت فاصله اجتماعی و با در نظر گرفتن فضای مدرسه، کلاس، محیط مدرسه، راهرو‌ها باید باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک ضرورت دو طرفه است، گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای خانواده‌ها و دانش آموزان ضروریست و بخشی را باید خانواده‌ها و دانش آموزان و بخشی را باید مسئولان مدرسه رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه استفاده از لوازم بهداشتی شخصی و ماسک برای دانش آموزان یک ضرورت است ادامه داد: سعی شده تا دانش اموزان با آرامش خاطر در مدارس حضور یابند.

محمدی بیان کرد: با وجود تعطیلی‌های ماه محرم، تا کنون بیش از ۵۸۰هزار نفر برای برای سالتحصیلی جدید ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تعداد دانش اموزان استان با افزایش ۱۳ هزار نفری نسبت به سال گذشته به ۶۲۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم استان ثبت نام بخشی از دانش اموزان تا مهر و ابانماه به طول می‌انجامد.

او با اشاره به تولید محتوا و تشکیل بانک اطلاعاتی محتوا در مدرسه و مناطق آموزشی استان افزود: تاکنون ۲۰ هزار محتوا تولید و آمده ارائه شده است.

محمدی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه با مناطق و مدارس جهت تهیه نقشه دسترسی دانش آموزان به آموزش با بهره مندی کلیه دانش آموزان از فرآیند آموزش انجام شده‌است افزود: به همت اداره فناوری اداره کل در بستر برنامه شاد امکان برگزاری کلاس ۲۵۰ نفره میسر شده‌است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.