صرف ۱۱۹۰ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس آذربایجان غربی

دبیر پروژه مهر آذربایجان غربی گفت: امسال یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس استان هزینه شده است.

دبیر پروژه مهر آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران به تشریح اهداف و کارکرد پروژه مهر در استان پرداخت و گفت: پروژه مهر در آذربایجان غربی با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی و پرورش، شناخت کاستی‌ها و کمبودها، لزوم هماهنگی بیشتر در میان واحد‌های پشتیبان دستگاه تعلیم و تربیت، با هدف شروع شورانگیز مهرماه و بازگشایی مدارس در پرتو مشارکت‌های عمومی و ایجاد بستر و زمینه مناسب برای دمیدن روحیه امید و شادابی در مدارس برای شروع سال تحصیلی با محوریت تقویت مدارس عادی دولتی، فعالیت خود را در ابتدای تابستان امسال آغاز کرد.

افشین سنایی اظهار کرد: از ابتدای فصل تابستان با یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار ۱۷۳ کلاس درس هوشمندسازی شده و ضمن توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ میز و نیمکت و ۱۶ تن رنگ در سطح مدارس، ۲۸ مدرسه با ۲۵۰ کلاس درس تعمیر و ایمن سازی شده‌است.

وی ادامه داد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیش از ۳۵ هزار متر مربع فضای آموزشی با ۲۵۰ کلاس جدید درس به آموزش و پرورش تحویل داده است.

به گفته سنایی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر نیز رنگ آمیزی مدارس مناطق کم برخوردار به تعداد ۳۷۸ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان را اجرا کرده‌است.

دبیر پروژه مهر آذربایجان غربی با اشاره به احداث ۹۷ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس گفت: در کنار این اقدامات تخصیص هفت تن رنگ نیز توسط گروه‌های جهادی به مدارس زلزله زده خوی انجام و مدارس این منطقه رنگ آمیزی شده‌است.

وی اضافه  کرد: مدارس کم برخوردار استان هم از خدمات و فعالیت‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی بی بهره نمانده‌اند و در ۲ مرحله، هر مرحله ۱۳ میلیارد ریال برای ۷۷ مدرسه کم برخوردار واریز شده‌است.

۱۴۲۸ نفرجذب دستگاه تعلیم و تربیت در آذربایجان غربی شدند

دبیر پروژه مهر استان گفت: کارگروه برنامه ریزی، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی و فضا و تجهیزات، یکی از این کارگروه‌هاست که نقل و انتقال همکاران در این زمینه بررسی شده‌است.

سنایی گفت: در مرحله اول ۳۲۴ نفر از همکاران انتقال برون استانی داشتند و در مرحله دوم ۱۹۳ نفر فرهنگی از خارج استان که متقاضی ورود به استان ما بودند، ساماندهی شدند.

وی افزود: استخدام آموزگاران ماده ۲۸ به تعداد یک هزار و ۴۲۸ نفر که بیش از ۷۰۰ نفر برای دوره ابتدایی بود، انجام و مراحل بکارگیری آنان طی شده‌است.

دبیر پروژه مهر آذربایجان غربی می گوید: همچنین جذب نیرو‌های فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به تعداد یک هزار و ۱۸۸ نفر، جذب فرزندان ایثارگر به تعداد ۱۱۸ نفر و جذب سرباز وظیفه و طلبه معلم به تعداد ۱۶۵ نفر محقق شده‌است.

سنایی ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس با احداث ۱۱ چمن مصنوعی محقق شد و ایجاد فضای استاندارد ورزشی برای مدارس در دستور کار بوده‌است که در این راستا پنج کلاس ورزشی در مدارس راه اندازی و کف پوش ۶ سالن نیز بهسازی و تعویض شده‌است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح شهید خرازی هم آزادسازی فضا‌ها و سالن‌های ورزشی که برای استفاده اولیا و خود دانش آموزان است ۲۷ سالن آزاد سازی شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.