رسانه صهیونیستی: برغم مخالفت‌های آمریکا، ایران و قدرت‌های بزرگ به حمایت از برجام برخاستند

یک رسانه صهیونیستی در مطلبی نوشت اعضای توافق هسته‌ای ایران برغم اقدامات مخالف آمریکا از هیچ تلاشی برای حفظ برجام مضایقه نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه صهیونیستی اذعان کرد برغم تلاش‌های آمریکا برای نابودی توافق هسته‌ای ایران، تهران و دیگر امضاکنندگان برجام تمام اهتمام خود را در راستای حفظ این توافق بکار بسته اند.

روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در تحلیل نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: نمایندگان ایران و قدرت‌های جهان در اولین دیدار خود بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه روز سه شنبه در وین بر تلاش خود برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

رسانه صهیونیست با یادآوری اینکه ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام بر عهده هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود، می‌گوید او پس از این نشست در حساب توییتری خود از عزم راسخ شرکت کنندگان نشست در جهت حفظ توافق هسته‌ای ایران و نیز یافتن راهکاری در جهت اجرای کامل مفاد آن برغم چالش‌های فعلی خبر داد.

تایمز آو اسرائیل در این مطلب به روند در پیش گرفته شده از سوی دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین المللی علیه ایران پرداخت. آمریکا می‌گوید به زودی سازوکار ماشه را علیه ایران اجرایی خواهد کرد. این در حالیست که دیگر اعضای برجام صراحتا اعلام کرده‌اند آمریکا دیگر عضو این توافق نیست و نمی‌تواند به مفاد آن برای اقدام علیه ایران متوسل شود.

بنا به نوشته این رسانه صهیونیستی، نماینده نیجر که ماه میلادی جدید ریاست شورای امنیت را برعهده گرفته است روز سه شنبه اعلام کرد دیدگاه او همان دیدگاه رئیس پیشین شورای امنیت است. مگر آنکه حقایق تازه‌ای در رد این موضوع عیان شود.

تایمز آو اسرائیل در بخشی از تحلیل خود به اظهارات نماینده چین در نشست کمیسیون مشترک برجام می‌پردازد و به نقل از او می‌نویسد: حاضران در این نشست بر این عقیده‌اند که آمریکا به دلیل خروج از برجام نمی‌تواند سازوکار ماشه را فعال کند. اقدامات آمریکا در این راستا به تلاش این کشور برای نابودی برجام تفسیر می‌شود.

بنا به گفته نماینده چین کشور‌های عضو برجام حاضر نیستند تا زمان تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتظر مانده و سپس درباره سرنوشت برجام تصمیم گیری کنند. هر چند آمریکا یک ابرقدرت است، اما تنها یک کشور است. در نتیجه دیگر کشور‌ها به مسیر خود ادامه خواهند داد.

این رسانه صهیونیستی همچنین به توییت کنایه آمیز نماینده روسیه در آژانس در خصوص اعضای واقعی برجام نیز اشاره کرد و نوشت: میخائیل اولیانوف از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور اعضای واقعی و نه خودخوانده آن خبر داد.

بحث از سرگیری تحریم‌های ایران از طریق توسل به مکانیسم ماشه، موضوعی است که این روز‌ها از سوی دولتمردان آمریکایی به جد دنبال می‌شود. آمریکا پس از شکست سنگین در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، به بهانه نقض تعهدات ایران ذیل برجام تلاش می‌کند تا تمامی تحریم‌های بین المللی علیه ایران را از سر بگیرد. ادعایی که البته با مخالفت حداکثری اعضای شورای امنیت تا به امروز خریداری جز جمهوری دومینیکن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار