چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جریان اصلاحات نتوانسته عدالت را در جامعه رواج دهد

فعال اصلاح طلب گفت: اگر اصلاحات همچنان با این رویکرد فعلی جلو برود، نمی‌تواند خواسته اصلی مردم یعنی عدالت طلبی را محقق کند.

جریان اصلاحات نتوانسته عدالت را در جامعه رواج دهدعیسی چمبر، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تغییر گفتمان اصلاح طلبی به گفتمان عدالت محور در این جریان گفت: معتقدم که عدالت طلبی از ابتدا هم جزو مبانی اصلی اصلاح طلبی در کشور بوده است.

او ادامه داد: شاید در یک دوره‌ای این گفتمان در جریان اصلاح طلب کمرنگ شده باشد؛ اما حتی اگر بخواهیم تبارشناسی هم کنیم، می‌بینیم که اصلاح طلبان به عنوان جناح چپ سیاسی در جامعه مطرح می‌شوند و از ابتدا عدالت طلبی جزو اصول اصلی‌شان بوده است؛ پس نمی‌توانند به آن بی‌توجه باشند.

چمبر در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به طور کلی نام جریان اصلاحات تغییر کند؟، گفت: مهم نیست که چه نامی بر این جریان گذاشته شود، بلکه مهم رویکرد ما در برخورد با مسائل مختلف است؛ به بیانی دیگر ممکن است ما نام جریان اصلاحات را جریان عدالت طلب بگذاریم، اما رویکردمان برپایه عدالت محوری نباشد.


بیشتر بخوانید


عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: در صورت تغییر نام فعلی، اگر همچنان با این رویکرد فعلی جلو برویم،  نمی‌توانیم خواسته اصلی مردم یعنی عدالت طلبی را محقق کنیم؛ بلکه باید نگاهی اساسی به رویکرد و نوع مواجه خودمان با مسائل جامعه بیاندازیم؛ امری که باید در تمام جریانات سیاسی رواج یابد،  زیرا وضعیت جامعه نگران کننده است؛ اما در حال حاضر عزمی برای تغییر رویکرد در اصلاحات نمی‌بینم.

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره افرادی که نامشان به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات مطرح است، بیان کرد: حضور این افراد به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات چندان جدی نیست و اگر هم جدی باشد، شک دارم که بتوانند تغییر رویکرد ایجاد کرده و مردم را پای صندوق رأی بیاورند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پایان گفت: جریان اصلاحات در ابتدا باید عدالت خواهی و دموکراسی را در مناسبات داخلی و شوراهای خود نشان دهد چرا که در غیر این‌صورت قطعا در سطوح کشوری هم قادر به رواج آن نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار