باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای دو طیف سیاسی کشور چند شرط گذاشته است.

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه تورانلو؛ انتخابات ۱۴۰۰ هنوز از گرد راه نرسیده بازار پچ پچ‌ها و شایعات را هم گرم کرده است؛ برای مثال از مدتها قبل صحبت از کاندیداتوری علی لاریجانی در این انتخابات مطرح شد و اگرچه لاریجانی در آذر ماه سال پیش آب پاکی را روی دست این  اظهارات ریخت و گفت «تکلیف را روشن کنم که من برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای ندارم» اما کماکان این شایعات ادامه داشت تا جایی که علی مطهری که نسبت خانوادگی با علی لاریجانی دارد، چند ماه پیش گفته بود که «هرچند آقای لاریجانی صراحتا نمی‌گوید که کاندیدای ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ است، اما این احتمال را رد نمی‌کند». 

افراد دیگری هم بودند که همین نظر را داشتند؛ مثلا محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، بعد از آنکه لاریجانی رسما اعلام کرد که برای مجلس یازدهم نمی‌آید، گفت «درباره آقای لاریجانی باید این را درنظر داشت که شرایط او نسبت به سال ۸۴ در کل فرق کرده است. به‌هرحال تجربه سه دوره ریاست مجلس کافی است تا او به عنوان یکی از نامزد‌های اصلی و شاخص انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شود».

او همچنین گفته بود که «درباره همنشینی احتمالی لاریجانی با اصلاح‌طلبان می‌توان گفت اگر جریان اصلاح‌طلب نتواند به ‌دلایل معلوم چهره‌های شاخص خود را به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد کند، احتمال دارد حمایتی را که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از روحانی داشتند، در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از علی لاریجانی به عمل بیاورند».

سید حسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم هم پیش‌تر خبر داده بود که حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی بوده و ستادهایش را هم فعال کرده است، نقوی حسینی حتی گفته بود ساختمانی به عنوان ستاد انتخاباتی برای فعالیت‌های او در نظر گرفته شده است. آقای لاریجانی اراده‌اش بر این است که در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، یک چیز قطعی است.

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

شایعاتی که کمی رنگ حقیقت به خود گرفت

حال با گذشت زمان، این شایعات کمی رنگ واقعیت به خود گرفته است چرا که روزنامه صبح نو در شماره روز سه شنبه (۴ شهریور) خود نوشته بود که علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ برخی شرط‌ها را مطرح کرده است. آن طور که این روزنامه نوشته، شرط اصلی علی لاریجانی علاوه بر حمایت اصلاح طلبان، نامزدی او از جانب راست سنتی است به نحوی که فقط نامزد اصلاح طلبان نباشد و مانند حسن روحانی از حمایت برخی راست گرایان هم برخوردار باشد. لاریجانی از اینکه فقط از جانب اصلاح طلبان حمایت شود راضی نیست و معتقد است اجماع بر او به عنوان گزینه ائتلافی شامل میانه روهای جناح راست و چپ به نفع آینده سیاسی اوست و به نوعی شرط حضور او در انتخابات است.

تا اینجای ماجرا معلوم شد که علی لاریجانی تقریبا تصمیم خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گرفته و حال تنها موضوعی که در حال چانه زنی برای آن است کاندیدای کدام جناح بودن اوست.

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

اصلاح طلب یا اصولگرا؛ لاریجانی با حمایت کدام طیف وارد انتخابات می‌شود؟ 

علی لاریجانی را شاید بتوان جزء معدود چهره‌های سیاسی دانست که سابقه قرار گرفتن در لیست هر دو جناح را داشته است، برای مثال در انتخابات ۸۴ ریاست جمهوری و ۸۶ مجلس شورای اسلامی با حمایت اصولگرایان و در سال ۹۴ با حمایت اصلاح طلبان در این انتخابات‌ها شرکت کرد و حال این جریان‌های سیاسی هستند که باید تصمیم بگیرند که او را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات آتی معرفی کنند یا خیر. از همین رو بر آن شدیم تا در این باره نظر افراد هر دو جناح سیاسی را جویا شویم.

با حضور لاریجانی موافقید ؟ کارگزاران : آری ؛ سایر اصلاح طلبان : خیر

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در این باره گفته بود: «اگر به این نتیجه برسیم که امور زندگی و معیشت مردم با حمایت ما از آقای لاریجانی بهتر می‌شود، احتمال دارد که اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند، هر کس بتواند کشور را به درستی اداره کند، ما مخلص او هستیم».

غلامحسین کرباسچی  دبیرکل حزب اصلاح طلب کارگزاران هم تلویحا حضور لاریجانی را به عنوان کاندیدای اصلاحات محتمل دانست و در پاسخ به حمایت اصلاحات از فردی همچون لاریجانی گفت است: «من فکر می‌کنم باید از هر کسی که در جهت توسعه توانایی بیشتری دارد، کمک گرفت.»

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

اما از حزب کارگزاران که بگذریم برخی دیگر از اعضای جریان اصلاحات نظر دیگری داشتند؛ برای مثال احمد شریف عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که معتقدم دیگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است که کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند، حتما باید شناسنامه اصلاحات داشته باشد و سابقه روشن و شفافی در گذشته داشته و معتقد به اصلاح‌طلبی باشد تا در صورت احراز پست ریاست جمهوری برنامه‌های اصلاح‌طلبان را اجرایی کند.

محسن میردامادی، دبیرکل سابق حزب مشارکت، از مخالفان حضور لاریجانی در جمع اصلاح‌طلبان است، او گفته است که «حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ خیلی دور از ذهن و شاید بتوانیم بگوییم غیرممکن است». صادق زیباکلام نیز گفته بود «معرفی آقای لاریجانی به عنوان گزینه ریاست‌جمهوری توسط اصلاح‌طلبان به معنی ازبین‌بردن تتمه آبروی اصلاح‌طلبان و زیر‌سؤال‌بردن تمامی اقدامات و درواقع ازبین‌رفتن آبروی آنهاست».

اسفندیار عبداللهی فعال اصلاح طلب هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود «علی لاریجانی و بحث کاندیدای اجاره‌ای موضوعی است که این روز‌ها دوستان اصولگرا تلاش دارند به ریش اصلاح طلبان ببندند. در این رابطه معتقدم تا زمانی که احزاب اصلاح‌طلب برای آینده خود و کشور در تنظیم و تعریف رابطه خود با نهاد قدرت و نسبتشان با مردم به نسخه‌ای واحد، عملیاتی و قابل اجرا نرسند، سخن گفتن از هر انتخاباتی بی فایده است؛ لذا اگر اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ سراغ کاندیدای اجاره‌ای بروند، گور خود را برای همیشه در افکار عمومی کنده اند.

علاوه بر این محمدزارع فومنی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، حضور لاریجانی را در انتخابات ۱۴۰۰، به عنوان کاندیدای اصلاحات محتمل دانسته و گفته است احتمال می‌دهم که اصلاح طلبان برای  انتخابات آتی گزینه‌ای معرفی نکرده‌ و از جناح رقیب یارگیری کرده و علی لاریجانی را به میدان خواهند آورد، همان گونه که روحانی را به عنوان یک کاندیدای اجاره‌ای به اصلاحات آوردند باز هم این ماجرا را تکرار خواهند کرد؛ زیرا منافع شخصی پدرسالار‌های اصلاح طلب یعنی حزب کارگزاران ایجاب می‌کند که در قدرت استمرار داشته باشند و این استمرار در قدرت صرفا با معرفی لاریجانی امکان پذیر خواهد بود. 

تا اینجای کار به نظر می‌رسد که موضوع حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ به موضوعی اختلافی تبدیل شده و به جز حزب کارگزاران سایر احزاب اصلاح طلب روی خوشی به آن نشان نمی‌دهند، اما از آنجا که شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات استقبال هردو جریان از اوست، بد نیست که نظر شخصیت‌های جریان اصولگرا را هم درباره او بدانیم.

آیا اصولگرایان میزبان لاریجانی خواهند شد؟

شاید جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس یازدهم زاویه خود را با علی لاریجانی به وضوح نشان داده باشد؛ شاهد مثال این ادعا هم صحبت امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس یازدهم است که با اشاره به عدم حضور علی لاریجانی در لیست اصول‌گرایان قم گفته بود «در روند انتخاب لیست سه نفره، شورای اصول‌گرایان قم هیچ رزومه‌ای از علی لاریجانی نخواسته و آقای لاریجانی هم رزومه‌ای را به شورا ارائه نکرده است و نام وی در بین ۱۲ نفری که از آنها صحبت به میان آمد وجود نداشت». 

کمااینکه درگیری لفظی لاریجانی با یکی از نمایندگان جریان اصولگرایی هم مثال دیگری برای این موضوع است. در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی، مشاجره لفظی لاریجانی با نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و اعضای شاخص جبهه پایداری و فراکسیون ولایی مجلس برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد. پژمان‌فر لاریجانی را «دیکتاتور» خطاب کرد و لاریجانی هم پاسخ داد و به پژمان‌فر گفت «دیکتاتور شمایید که هر کاری و هر حرفی دلتان می‌خواهد در کشور می‌زنید».

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی درباره رابطه لاریجانی با جریان اصولگرایی گفته است که  علی لاریجانی مشکلی با برخی طیف‌های اصولگرایی مانند پایداری دارد که با آنها مرزهای خیلی جدی و محکمی دارد؛ البته مسئله آقای لاریجانی با اصولگراها فقط جبهه پایداری نیست ولی عمده‌ترین آن همین موضوع است.

حسین کنعانی مقدم تحلیگر اصولگرا هم احتمال حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصولگرا در انتخابات را بعید دانست و گفت: طیف اصولگرایی، طیف وسیعی است که اگرچه برخی از این جریان با لاریجانی همکار هستند اما بیشتر این جریان  در برابر او ایستاده‌اند.

غلامعلی رجایی دیگر فعال سیاسی نیز در این باره گفته است اگر بخواهیم لاریجانی را در دسته‌بندی‌های سیاسی موجود شناسایی کنیم او خاستگاه اصولگرایی با تمایلات اعتدالی دارد اما واقعیت این است که اصولگرایان بر او اجماع ندارند و حتی مقبولیت او بین اصلاح‌طلبان بیش از اصولگرایان است.

وهاب عزیزی تحلیلگر اصولگرا هم استقبال اصولگرایان از لاریجانی را بعید دانسته و گفته است: اصولگرایان به راحتی اجازه نمی‌دهند رئیس جمهور آینده کسی باشد که به او اعتماد کامل ندارند.

با این شواهد به نظر می‌رسد که اصولگرایان چندان روی خوشی به لاریجانی نشان نخواهند داد؛ اما از آنجا که گذشت زمان همواره آبستن مسائلی دور از ذهن است باید چشم دوخت و منتظر ماند که در نهایت لاریجانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلب پا به کارزار رقابت خواهد گذاشت یا اصولگرایان  و یا اصلا عطای آن را به لقایش خواهد بخشید.

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰؛ حمایتم کنید تا شرکت کنم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
چرازنان کاندیدریاست جمهری نمیشود شایدگره ازمشکلات مملکت برداشته شود
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۱۲:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
تورو خدا بیا داریم هلاک میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ههههه کی بهت رای بده
Germany
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
لطفا شما استراحت کنید
Iran (Islamic Republic of)
Moeinmm
۱۱:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
کار برادرت رو دیدی اصلاً شوخیش هم خوب نیست اینکارو نکنی یه وقت افرین بچه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
گناه داره حمایتش کنید هنوز سهمش رو از انقلاب نگرفته...
Iran (Islamic Republic of)
m
۲۰:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
فرقی نمیکنه کی رییس جمهور بشه اوضاع از این بهتر نمیشه همه به فکر منافع خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
لاریجانی؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
این اقایان ذخایر انقلابن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۵۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
اینها ذخیره نیستند طلب کارن
Germany
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ما هرگز آقای لاریجانی را به عنوان رئیس جمهور قبول نخواهیم کرد تا چه برسد که شرط و شروط نیز می گذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
برای چی تو مجلس این آقا برجام رو تو 20 دقیقه تصویب کردن و این میراث عظیم را برای شما به یادگار گذاشتند و همه مشکلات کشور حل شد.
Germany
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
شوخیشم خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اصلا روت میشه حرفشو بزنی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آقای لاریجانی تجربه مدیریتی خوبی دارند ولی برای ریاست جمهوری مناسب نیستند. بهتر است در جایگاه دیگر از تجربیات ایشان استفاده شود. ضمن اینکه رأی آوردن ایشان هم بعید است. ممکن است بخواهند تجربه آقای روحانی در سال92 را محک بزنند که هیچ کس فکر نمیکرد ایشان رئیس جمهور شود... اما شرایط الآن با سال 92 زمین تا آسمان فرق کرده. الآن مردم به هرکسی که با دولت آقای روحانی و دولتش دمساز بوده بدبین هستند و میدانند که آقای لاریجانی چقدر با آقای روحانی هماهنگ بود... به همین جهت محبوبیت ایشان خیلی بالا نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اصلا حرفشو هم نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۰۴:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آدم عاقلیست که این حرفو زده.
چون می دونست کسی بهش رای نمیده و رای نمیاره گفت حمایتم کنید تا شرکت کنم.
نه!!!!! اگه راست میگی بیا ببینیم چقد رای میاری.
منم قول بهت نمیدم که حمایتت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
باسلام
میدان دیگه ال جوان هاست
برو استراحت کن
خدا خیرت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مگه دفعه قبلی که بود بیشتر از یک درصد رای آورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ریس جمهور ؟؟؟؟؟؟!!!!!!! نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
لاریجانی ها امتحان خود را پس داده اند از نظر ما مردود هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
حق ملت است حق أمت است كه ظريف رييس جمهور بشود بيشتر بيانديشيم و فرصت را از دست ندهيم. از بيانات حجت الاسلام دكتر رفيعى در شب هاى گذشته پند بگيريم اميدوار باشيم البته نه اميد پوچ اميد به رييس جمهور شدن فردى كه هشت سال در مقام وزير امور خارجه تا جايى كه امكان داشت بدون ملاحظاتى ايده و توانش را بكار گرفت
Iran (Islamic Republic of)
مقصود حجازى فر
۱۲:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نسبت اقاى لاريجانى به اقاى ظريف مثل نسبت يك استاداست به يك دانشجوي سال اول دانشگاه ولى حالا اين دانشجو رشد كرده و در اين مورد خاص رياست جمهور شدن از استادش جلو زده توانايى خيلى بيشتر دارد. اگر اقاى لاريجانى به شاگرد اسبق خود راى بدهد شاهكار علمى و اخلاقى خودش را نشان خواهد داد و بيشتر لذت خواهد برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
هر دو امتحان خودشان را بدجوری پس دادند از نظر ملت هر دوی اینها باید پاسخگوی ملت باشند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
از چی حمایت کنیم از برجام بیست دقیقه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نیایید تو رو خدا
Canada
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
فقط قشر جوان و نخبه داخلی
بدون اقامت در خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
حمایت نمیکنیم تو هم شرکت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
فقط خودم
Iran (Islamic Republic of)
هادی حرف حق
۲۰:۱۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
حتمممممممممممممممممممممما ههههههاهههاا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تیترتون خیلی بامزه است... خب از منم حمایت کنن شرکت میکنم، والا...
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۱۸:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
برای رای نیاوردن شما من حمایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تو رو خدا ول کن اخه بدرد اینکار نمی خوری باباجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
اقای لاریجانی در مجلس از جانب شما چه اتفاق مثبتی رخ داد که از شما حمایت صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مجلس را نتونستي كنترول كني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
شرط؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نه تو رو خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
حتما حمایت می شی...
Iran (Islamic Republic of)
shayegan
۱۵:۴۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
واقعا ًراست میگی جناب لاریجانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
لاریجانی ها امتحان خود را پس داده اند از نظر ما مردود هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
حمایت؟
توصیه میکنم فکرشم نکن چه برسه اعلام کمک کنی
Iran (Islamic Republic of)
فتح اله
۱۴:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ما حمایت می‌کنیم که بکشی کنار
Germany
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخخخ دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
آقای لاریجانی برای شخصیت خودت هم شده شرکت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تو بشین تو خونت راحت تری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تو رو خدا شما دیگه اینبار زحمت نکش همون مجلس کافی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
در برابر احمدی نژاد صفر توخالی بیش نیستی
Iran (Islamic Republic of)
جواد شفقت
۱۲:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
يعنى جنابعالى ناشناس ، كارنامه قبولى به احمدى نژاد دادى ولى لاريجانى را صفر توخالي ميدانى ؟ كاشكى يك شماره تلفن ميدادى كمى بيشتر باتو حرف ميزدم در عين حال برايت دعا ميكنم با اينهمه هوش ودانايى از گزند كرونا دورباشي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تصویب کننده ی برجام در بیست دقیقه می خواهد بیاید
واقعا ککککککککهههههههه
حامی وزیر مسکن آقای آخوندی با کارنامه ی مردود می خواهد بیاید
حامی آقای شریعتمداری در پست وزیر صمت و البته تعاون و کار که در آستانه استیضاح بود می خواهد بیاید
راستی از اخوان گرامی چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
به هیچ عنوان نباید شرکت کنه، اگر خدای نکرده بیاد شرکت کنه، شورای نگهبان با رجوع به نواری که احمدی نژاد در دستش داره حتما باید ردش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
چه اعتماد به نفسی حمایتم کنید تا شرکت کنم
مردم شمارو حمایت نمی کنن برو بشین سر جات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
فقط احمدی نججججججججججججججججججججججججات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
بدون رئیس جمهور خیلی بهتر چون کشور بدون رئیس جهمور بهتر نگهداری میشه
Germany
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
برای وحدت اصولگرایان هم که شده
کاندیدا نشو !!
Germany
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
حمایتت نمی کنیم !!!!
شرکت نکن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تو رو خدا نیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نه حمایتت میکنیم نه بیا
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۳۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
شما لازم نکرده بیای
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۱۳:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ولا برا مجلس چنان میگن فلان مدرک باید داشته باشی هرکی نفهمه فکر میکنه قراره برن سیاره زحل فتح کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
هنوز تصویب برجام ۲۰دقیقه ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
هنوز تصویب برجام ۲۰دقیقه ای. و عکس با موگرینی رو یادمون نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
با تمام توان حمایتت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
آقا نخواستیم لطفاً همان جایی که هستی باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
انشاالله که هیچ وقت نیاید و نباشد خدایا تو خود شاهدی که ما راضی به، بر مسند قدرت نشستن این افراد نیستیم، تو نیز راضی نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نه تنها حمایت نمی‌کنیم خواهش میکنیم که نیایی....
تو رو به اجدادت قسم نیا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
اگر این کاری برا مردم میکرد زمانی بود که رییس مجلس بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مردم هیچ وقت شما رو حمایت نمی کنن
Iran (Islamic Republic of)
هموطن از تهران
۱۲:۲۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
آقای دکتر لاریجانی لطف عالی مزید،شما نیامده عزیزید،فعلا استراحت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
لطف کن تشریف نیار عمرا حمایتت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تو را به حضرت عباس تو دیگه رئیس جمهور نشو تورا به خدا التماست می کنم تو یکی رئیس جمهور نشو.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام
خوشحال که مرد آگاه شدن.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۱:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
جان به جای اینکه بگین حمایت ازمردم میگین از ما حمایت کنین ها
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
من به کسی رای میدم که به دنبال آزادی ملت ایران باشد نه اینکه به کسی رای بدم که فرداش بیاد بگه استفاده از تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس آپ و... جرمه حرامه و باید مسدود بشن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۲۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
میشه بگی با این خصوصیاتی که گفتی چه کسی رو میشناسی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
از پرچمت معلومه آزادی را در چه می دانی ما آزادی مدنظر شما را نمی خواهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۲۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نه معلومه اهل سیاست نیستی. آخه آدم حس حس حسابی مشکل مملکت که واتساپ و تلگرام و از این قبیل نیست که!
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۴۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
توسیر نشدی؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نه بابا اینا مثل کروکودیل ن فقط به جون مردم میفتن خود مردم م قورت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
باید به شرایط کاندیتاتوری؛ عدم ابتلا به کرونا هم اضافه بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خیلی باحالی ای ول
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تو این همه سال رئیس مجلس بودی چیکار کردی تا تو دولت بکنی ؟
مجلس از دولت خیلی قویتره که میتونه رئیس جمهور استیضاح کنه
مردم هیچ خیری تو ریاست مجلست ندیدن تا تو ریاست دولتت ببینن ..
Finland
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
گل گفتی
ملت از هیچکدومشون خیر ندیده. از همشون دل پر خون داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
بتووامثال تو واصلاح طلبها ابدا دیگه رای نمیدم توالعان هرچی رای به اصلاح طلب دادیم پشیمان شدیم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
گل گفتی . این اصلاح طلبها به اندازه کافی بیچارمون کردن بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خدا به خبر بگذرونه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خداوند نصیب نکنه نمیخایم ،چه کارمثبتی انجام دادی تابهال ملت توراخدااسمی ازلاری جها نیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
به من عاجز بی‌نوا کمک کنید که رئیس جمهور شوم علیلم ذلیلم اما نشان داده‌ام که توانایی ندارم اما تا دلتان بخواهد زیاده‌خواهی دارم. این داستان تقریبا همه مسئولین کشور است و راه معدود افراد توانمند و مدیر را با حسد و بخل بسته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
زد به هدف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
درود بر ایشون، آقای لاریجانی بهترین رئیس جمهور ایران(در آینده)
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۲۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خدایی داری جدی میگی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
اشتباهی مثبت زدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خخخخ فک کنم کامنته کاره خوده لاریجانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مطمئن باش اینو خود لاریجانی نوشته خخخخ
Netherlands
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
بهش رای هرگز نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۱:۲۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
شما لطفا برو دنبال زندگیت
چند سال راس مجلس بودی چه کردی ؟
فقط اون صندلی رو اشغال کردی
ما فقط دلمان به مجلس جدید خوش است
لطف کن دست بردار و به امور بازنشستگی برس
Netherlands
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
بهش رای هرگز نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۱:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
شما لطفا برو دنبال زندگیت
چند سال راس مجلس بودی چه کردی ؟
فقط اون صندلی رو اشغال کردی
ما فقط دلمان به مجلس جدید خوش است
لطف کن دست بردار و به امور بازنشستگی برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خوتون رو اذیت نکنید.رفتن از مجلس و آوردن قالیباف
تاکتیک .......است
مبارک باشه آقای لاریجانی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خوتون رو اذیت نکنید.رفتن از مجلس و آوردن قالیباف
تاکتیک .......است
مبارک باشه آقای لاریجانی عزیز
Germany
پژمان تورک
۱۱:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
تومجلس تاج سرمان گذاشتی بیای رئیس جمهور بشی چه کنی ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
وااااااای نه......
-
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ما مثل رجایی می خواهیم . احمدی نژاد فدایی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مثل رجایی آره ولی مثل احمدی نژاد البته در دور دوم نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
احمدی نژاد دوره دوم هم مردمدار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
الان اینا که رفتن مجلس دارن چکار میکنن چرا اوضاع اقتصادی درست نشد چرا همش دروغ تحویل جامعه دادن یه عده رفتن مجلس کاری هم نکردن هیچ بدبختی هم بیشتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
رییس مجلس که بودی چه گلی سرمان زدی برو بابا دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
باسلام حالا اگرشرکت نکنی چی میشه هیچکس کاری برای مردم نمیکند. خدایا خودت اگاهی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا!
-
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
دیگه اگر ممکن تشریف نیارید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۰:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ممنون راضی به زحمت شما نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسبن
۱۲:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
فرزندت در کدام ایالت آمریکا زندگی میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ریس جمهور بشه به جای چهار سال دوازده سال میچسبه به صندلی بلندم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نه حمایتت میکنیم نه رای میاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
میخان سلسه لاریجانیان تاسیس کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
آدم بد نبودن به معنی داشتن لیاقت برای مسئولیتهای سنگین نیست این فقط به معنی زیاد خواهی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
ب خیر حمایت نشه.آقا همون نیادبهتره‌‌.روحانی شماره۲.بهش بگین سنگین بشین سرجات هیشکی بهت رائ نمیده.لطفا نظرات راانتشار بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خدایا فقط خودت به مردم ایران رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
رای بهش نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
عشق ایران
۱۰:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خواهش می کنیم شما کاندید نشو و به زندگی ادامه بدید. تا همین جا هم خیلی زحمت کشیدید و از شما کمال تشکر رو داریم
۱۲
آخرین اخبار