رویترز: وزارت امنیت داخلی آمریکا مانع انتشار گزارش دخالت روسیه در انتخابات شد

وزارت امنیت داخلی آمریکا تایید کرد مانع انتشار گزارشی شده است که ادعا می‌کرد روسیه در انتخابات آمریکا مداخله می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا تایید کرد که مانع انتشار یک گزارش جاسوسی شده است. در این گزارش درباره تلاش‌های روسیه برای آنکه جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، را از لحاظ ذهنی بی ثبات معرفی کند، هشدار داده شده است.

بنا به نوشته «ای بی سی»، پیش نویس این گزارش که با عنوان «احتمالا روسیه سلامت نامزد‌های آمریکا را زیر سوال خواهد برد تا بر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ تاثیر بگذارد» در هفتم ژوئیه به دفتر امور عمومی و قانونی تحویل داده شده است.

«چاد وولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا، روز چهارشنبه در گفتگو با فاکس نیوز گفت این نهاد مانع انتشار پیش نویس این گزارش شده، زیرا فاقد محتوای کافی بوده و بسیار ضعیف نوشته شده است. وولف افزود هم او و هم مقامات این وزارتخانه پرسش‌هایی درباره گزارش دارند و احتمالا این گزارش باید بازنویسی شود.

او تاکید کرد به تلاش هایش ادامه می‌دهد تا اطمینان یابد اطلاعاتی که از این وزارت خانه خارج می‌شود، درست باشد.

در پیش نویس این گزارش آمده است که راشا تودی، اسپوتنیک و پایگاه اینترنتی روسیه - رسانه‌های دولتی روسیه - بین سپتامبر ۲۰۱۹ و مه ۲۰۲۰ درباره سلامت روانی ضعیف جو بایدن اتهاماتی مطرح کرده اند.

براساس متن پیش نویس گزارش، پایگاه اینترنتی روسیه اشتباهات کلامی بایدن را نشانه زوال عقل او توصیف کرده است و نه آنگونه که رسانه‌های آمریکا می‌گویند لکنت زبان. بایدن، نامزد ۷۷ ساله، حزب دموکرات، اعلام کرده که از کودکی دچار لکنت زبان بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که رسانه‌های ایرانی و چینی هم مطالبی منتشر کرده اند که در آن سلامت روان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ۷۴ ساله جمهوریخواه آمریکا، زیر سوال می‌رود.

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا موضوعی است که پس از به قدرت رسیدن ترامپ بار‌ها مطرح شده و تحقیقات رسمی نیز در این خصوص انجام شده، اما تاکنون مدارک مستدل و محکمی در این باره منتشر نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار