مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش مطرح کرد؛

معلمان، جهادگران عرصه آموزش در بحران کرونا

مظفر گفت: معلمان، جهادگران عرصه آموزشی و تربیتی هستند که می‌توانند در دوران کرونا برای دستیابی به اهداف آموزش ‌و پرورش موثر باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در روز دوم سی‌ و چهارمین اجلاس سراسر روسا و مدیران آموزش ‌و پرورش کشور اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا وظایف سنگین تری در عرصه آموزشی داریم. معلمان، جهادگران عرصه آموزشی و تربیتی هستند که می‌توانند در این دوران بحرانی، برای دستیابی به اهداف آموزش ‌و پرورش موثر باشند.

او افزود: نظارت به معنای بازدید و مراقبت از پیشرفت برنامه‌ها و جلوگیری از انحرافات است. دستگاه‌ها باید یک نظام‌نامه بومی عملکرد داشته باشند و با توجه به شرایط زمان و مکان برای انجام آن اقدام کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ادامه داد: وزارت آموزش ‌و پرورش از سال ۹۷ با ابلاغ برنامه جامع دستگاه و انعقاد تفاهم‌نامه با حوزه‌های استانی و منطقه‌ای شرایط ارزیابی از دستگاه‌ها را فراهم کرده است.

او با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا برنامه‌های تحولی مصوب شورای عالی اداری را برنامه‌ریزی و اجرا کنند، گفت: همزمانی برنامه توسعه فرهنگ‌سازمانی با چند برنامه بسیار حیاتی و مهم وظیفه ما را حساس‌تر می‌کند. اجرا و نظارت بر کار‌های سازمانی، ارتقای استاندارد‌های اخلاق حرفه‌ای، نهادینه کردن نظم و انضباط اداری و ارتقا وجدان کاری مدیران و کارکنان از برنامه‌های شورای عالی اداری است.

مظفر با اشاره به اینکه ارزیابی، یکی از پشتوانه‌های مؤثر در اداره‌ امور و عامل تکامل جامعه و رشد استعدادهاست، گفت: براین اساس ارزیابی یکی از عوامل جلوگیری از هدر رفت سرمایه انسانی است. برای تهیه و تحقق برنامه به ‌سوی اهداف تعیین ‌شده، کنترل و نظارت ضروری است.

سلامت مجموعه آموزش و پرورش به کارکرد حراست‌ها بستگی دارد

در ادامه جلال دلقندی رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش بر احساس مسئولیت همگانی مدیران آموزش و پرورش برای پیشبرد این مجموعه تاکید کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند. ایشان می‌فرمایند حراست‌ها در احساس مسئولیت کوتاهی نکنند همچنین در برخورد با ارباب رجوع هم بر مهرورزی با آن‌ها تاکید دارند.

رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش بیان کرد: سلامت مجموعه آموزش و پرورش به میزان زیادی به کارکرد حراست‌ها بستگی دارد، سیاست ما دستگیری است نه مچ‌گیری، دوست داریم اقدامات ارزشمند مدیران را منعکس کنیم.

دلقندی با اشاره به اینکه حوزه حراست ۴ کارکرد اصلی دارد، بیان کرد: امنیت فناوری اطلاعات به معنی توجه به بستر‌های ارتباطی و اتصال به شبکه ملی داده‌ها همچنین نظارت بر استفاده نکردن از پیام رسان‌های خارجی در مراودات اداری رسمی از جمله این وظایف است.

او ادامه داد: علاوه بر این موضوع توجه به حوزه حفاظت پرسنلی و پاسخگو نبودن نسبت به تماس‌های بیگانه از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار