در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اقدامات مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در روزهای کرونایی

مدیر کل امور مشاوره‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آخرین برنامه‌های مرکز مشاوره و سلامت این دانشگاه را در زمان ویروس کرونا تشریح کرد.

فریده خالقی، مدیر کل امور مشاوره‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات این دانشگاه برای ارائه خدمات مشاوره‌ای، اظهار کرد: مرکز مشاوره یکی از نهاد‌های نوپا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

او افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای زیر نظر وزارت آموزش و پرورش بود و به تازگی از آن جدا شده است، «مرکز مشاوره و سلامت» این دانشگاه در تیرماه سال ۱۳۹۶ به عنوان یک نهاد جدید اضافه شد.

خالقی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه‌ای اهداف متنوعی دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش، ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی است که برای پیش بردن این اهداف باید از مشاوران متخصص در این مرکز کمک گرفت.

او ادامه داد: وضعیت موجود ویروس کرونا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و نهاد‌های دولتی ما را با یک مانع بزرگ برای استخدام نیرو‌های جدید همراه کرد و از آنجایی دانشگاه در گذشته رشته‌هایی از قبیل مشاوره و روان‌شناسی را آموزش نمی‌داد با استفاده از نیرو‌های جدید، متخصص و پاره وقت توانست به آموزش این رشته‌ها اقدام کند.

مدیر کل امور مشاوره‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: به منظور ارائه آموزش‌های تحصیلی و روان‌شناسی نیرو‌های جدید را نظام‌مند کردیم و بعد از گزینش، نیرو‌ها از نظر توانایی‌های علمی برای ارائه خدمت در مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه‌ای آماده شدند.

او گفت: تسهیل روند مشاوره، قانون‌مند کردن به کارگیری نیرو‌های متخصص و پاره وقت، استفاده از دانشجویان به عنوان همیار سلامت در خوبگاه‌ها از برنامه‌های مرکز درمانی مشاوره دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته بود.

مدیر کل امور مشاوره‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: توانستیم حدود ۶ هزار نفر از دانشجویان را عضو کانون همیاران سلامت کنیم تا در کار‌های های آموزشی، کمک‌های اولیه و محیط زیست با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور ترویج بهداشت فعالیت کنند.

خالقی اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا آموزش‌های حضوری را به مجازی یا غیر حضوری تبدیل کرد تمام فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه هم به صورت تلفنی انجام شد.

او اضافه کرد: از دیگر اقدامات مرکز مشاوره‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای این بوده که خانواده دانشجویانی که به کرونا مبتلا شده بودند را شناسایی کرد و همزمان با راه اندازی یک سایت به ارائه فعالیت‌های مفید از قبیل ارائه آموزش‌های مختلف مهارت‌های زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات روحی و روانی ناشی از کرونا پرداخت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار