بوئینگ دوباره اولین پرتاب سرنشین‌دار فضاپیمای استارلاینر را به‌تعویق انداخت

تاریخ پرتاب فضاپیمای استارلاینر بوئینگ به ۱ خردادماه موکول شده بود، اما حالا این مأموریت با چهار روز تأخیر به ۵ خردادماه منتقل شده است.

اولین پرتاب حامل انسان با فضاپیمای استارلاینر بوئینگ ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه انجام شود، اما به‌دلیل مشکل دریچه اکسیژن در موشک اطلس V تا ۱ خردادماه به تعویق افتاد. اکنون ناسا اعلام کرده که این پرتاب با یک تأخیر دیگر در تاریخ ۵ خردادماه انجام خواهد شد. در این پرتاب دو تن از فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خواهند رفت.

براساس اعلام ناسا، تاریخ پرتاب استارلاینر بوئینگ که به ۱ خردادماه موکول شده بود، با چهار روز تأخیر به ۵ خردادماه منتقل شده است. در این مأموریت فضانوردان ناسا، «سانی ویلیامز» و «بوچ ویلمور» برای اقامت تقریباً یک هفته‌ای به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شوند. این دو نفر خلبان آزمایشی نیروی دریایی ایالات‌متحده و همچنین فضانوردان قدیمی ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند.

تأخیر چهار روزه پرتاب استارلاینر بوئینگ

به گفته ناسا، زمان اضافی ۴ روزه به مهندسان فرصت می‌دهد تا نشت هلیوم در ماژول فضاپیمای استارلاینر را بیشتر ارزیابی کنند. این نشت چند روز قبل کشف شد و تیم مهندسی این مأموریت مجبور شدند پرتاب برنامه‌ریزی‌شده در ۱ خردادماه را تا ۵ خردادماه به تعویق بیندازند.

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ در ابتدا قرار بود در ۱۸ اردیبهشت پرتاب شود، اما تقریباً دو ساعت قبل از بلندشدن فضاپیما، در دریچه اکسیژن موشک اطلس V مشکلی ایجاد شد. در نهایت تصمیم به تعویض دریچه گرفته شد؛ فرایندی که مستلزم چرخاندن موشک اطلس V و استارلاینر از روی سکو و بازگشت به یک ساختمان مونتاژ بود.

درهمین‌حال، ویلیامز و ویلمور تا انجام این مأموریت در قرنطینه هستند. مقامات ناسا گفته‌اند که با نزدیک‌شدن به تاریخ پرتاب جدید، این دو فضانورد به ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا بازخواهند گشت. با انجام این پرتاب ویلمور و ویلیامز اولین انسان‌هایی خواهند بود که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال از زمان آپولو ۷ در سال ۱۹۶۸ به فضا خواهند رفت.

برچسب ها: بوئینگ ، فضاپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.