تامین منابع مالی برای توسعه شبکه فاضلاب اهواز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از تخصیص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع مالی برای اجرای شبکه فاضلاب استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع مالی تعیین شده برای اجرای شبکه فاضلاب اهواز از سوی صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است که از ابتدا تا الان این طرح ۴۱ درصد پیشرفت داشت.

او  با اشاره به بررسی روند اجرای این پروژه در شورای برنامه ریزی خوزستان افزود: با انجام این طرح بخش اعظمی از مشکلات دفع بهداشتی فاضلاب که از معضلات اهواز، اراضی و شهر‌های پایین دست است، حل خواهد شد.

حاجتی با تاکید بر اینکه شبکه فاضلاب تنها بخشی از معضل دفع آب ­های سطحی را به صورت اضطراری رفع می‌­کند، بیان داشت: به‌دلیل نداشتن شبکه دفع آب­ های سطحی، هزینه‌­های نگهداری شبکه فاضلاب افزایش خواهد یافت که این امر ناشی از انجام نشدن مطالعات لازم در خصوص دفع اینگونه آب‌ ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: از آنجا که حجم قابل ملاحظه‌­ای از منابع اعتباری استان به رفع این مشکل اختصاص یافته، ضروری است تا برنامه اجرایی این پروژه به تفکیک مناطق و فازبندی طرح از ۳ منظر فنی، برنامه‌­ای و انتظارات مردمی به صورت شفاف گزارش شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.