تاکید دوباره آلمان بر حفظ توافق هسته‌ای ایران

وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر مواضع برلین در حفظ توافق برجام تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیونی فینیکس، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک آمادگی داریم تا همچنان به گفتگو‌های خود در شورای امنیت ادامه دهیم.

بر این اساس، ماس در یک کنفرانس خبری مشترک با وانگ یی، همتای چینی اش در محل ساختمان وزارت خارجه آلمان در برلین گفت: این اتفاق نظر را داریم که حتما باید برنامه جامع اقدام مشترک را حفظ کنیم. این آمادگی را داریم که همانند هفته‌های گذشته، به طور گسترده در شورای امنیت سازمان ملل با یکدیگر گفتگو کنیم.

آمریکا که پیش از این در تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران ناکام بود و با شکستی مفتضحانه در ایجاد اجماع بین اعضای شورای امنیت ناکام مانده بود، طی اقدامی غیرقانونی مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال کرد.

رئیس شورای امنیت تاکید کرد که اصلا اجماعی برای بازگشت تحریم‌های ضدایرانی در میان اعضای شورای امنیت وجود ندارد و بنابراین امکان فعال کردن مکانیسم ماشه وجود ندارد. یک‌جانبه‌گرایی آمریکا موجب شد تا حتی متحدان اروپایی آمریکا هم به پیشنهاد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای منفی دادند. 

بحث از سرگیری تحریم‌های ایران از طریق توسل به مکانیسم ماشه، موضوعی است که این روز‌ها از سوی دولتمردان آمریکایی به جد دنبال می‌شود. آمریکا پس از شکست سنگین در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، به بهانه نقض تعهدات ایران ذیل برجام تلاش می‌کند تا تمامی تحریم‌های بین المللی علیه ایران را از سر بگیرد؛ ادعایی که البته با مخالفت حداکثری اعضای شورای امنیت تا به امروز خریداری جز جمهوری دومینیکن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هی هایکوماسک رفتارهای ضد و نقیض و مواضع دوگانگی رفتارت هنوز در اذهان ملت ایران هست از خداوند می خواهیم که این آلمان این بار صادقانه موضع گیری کند........
آخرین اخبار