روسیه: سیاست‌های آمریکا در خلیج فارس مخرب است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران را مخرب توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را مخرب و آسیب زننده به توافق هسته‌ای توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف، با درج پیام سناتور تام کاتن در خصوص نابودی برجام در حساب توییتری خود، نوشت: یک ضرب المثل روسی می‌گوید خراب کردن سخت نیست، بلکه ساختن دشوار است. این (مثل) درباره سیاست آمریکا در خلیج فارس مصداق می‌یابد. این سناتور (آمریکایی) حق دارد: توافق هسته‌ای شدیدا از سوی آمریکا تضعیف شد. آیا آمریکا تاکنون نتیجه مثبتی را رقم زده است؟ نه، ساختن به واقع سختتر است.

سناتور کاتن در توئیتی مدعی شده بود که ایران با توسل به توافق هسته‌ای اوباما و بایدن توانست راهی برای غنی سازی اورانیوم و کنار گذاشتن مقطعی فعالیت‌های هسته‌ای خود بیابد. این سناتور آمریکایی همچنین به دونالد ترامپ توصیه کرد گول این حقه را نخورد و در جهت نابودی کامل برجام گام بردارد.

بحث از سرگیری تحریم‌های ایران از طریق توسل به مکانیسم ماشه، موضوعی است که این روز‌ها از سوی دولتمردان آمریکایی به جد دنبال می‌شود. آمریکا پس از شکست سنگین در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، به بهانه نقض تعهدات ایران ذیل برجام تلاش می‌کند تا تمامی تحریم‌های بین المللی علیه ایران را از سر بگیرد؛ ادعایی که البته با مخالفت حداکثری اعضای شورای امنیت تا به امروز خریداری جز جمهوری دومینیکن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار