گزارش فیفا از هزینه‌های برگزاری جام‌های جهانی در سال ۲۰۱۹

آمار و ارقام ارائه شده از سوی فیفا نشان می‌دهد که هزینه برگزاری جام‌های جهانی در سال ۲۰۱۹ افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  بر اساس گزارش مالی سال ۲۰۱۹ فدراسیون جهانی فوتبال، این سازمان سال گذشته برای برگزاری جام جهانی زنان در فرانسه تقریباً ۲ برابر دوره گذشته هزینه کرده است.

آمار و ارقام ارائه شده در گزارش سالانه مربوط به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که فیفا در جام جهانی ۲۰۱۹ زنان در فرانسه ۱۵۶.۹ میلیون دلار هزینه کرده است، این در حالی است که هزینه برگزاری جام جهانی ۲۰۱۵ کانادا کمتر از ۸۲ میلیون دلار بود.

این مسابقات ۲۴ تیمی که با قهرمانی آمریکا به پایان رسید، در مقایسه با دیگر رقابت‌های جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۹ بیشترین هزینه را به خود اختصاص داد.

جام جهانی زیر ۱۷ سال در برزیل ۲۶ میلیون دلار هزینه در برداشت، جام جهانی زیر ۲۰ سال در لهستان ۲۳.۸ میلیون دلار و جام جهانی باشگاه‌ها در قطر نیز ۲۲.۱ میلیون دلار هزینه روی دوش فیفا گذاشت. ضمن این که فیفا برای مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی در پاراگوئه نیز پنج و نیم میلیون دلار هزینه کرد.

در سند جدید منتشر شده، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا پیشنهاد داده است که جایزه جام جهانی آینده زنان حداقل ۲ برابر شود.

جایزه نقدی جام جهانی فرانسه ۲ برابر افزایش یافت و به رقم ۳۰ میلیون دلار رسید. یازده و نیم میلیون به تیم‌های شرکت کننده به عنوان پول تدارکات و ۸.۵ میلیون دلار نیز به باشگاه‌هایی که در تیم‌های ملی بازیکن داشتند، رسید.

جام جهانی بعدی زنان قرار است سال ۲۰۲۳ در ۲ کشور استرالیا و نیوزلند با حضور ۳۲ تیم برگزار شود. پیشنهاد این ۲ کشور ماه ژوئن در شورای فیفا با ۲۲ رای، برابر  پیشنهاد کلمبیا پیروز شد.

۲ کشور برزیل و ژاپن هم نامزد میزبانی این مسابقات بودند که به دلیل شرایط نامساعد ناشی از شیوع ویروس کرونا پیشنهاد خود را پس گرفتند.

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۳ زنان از ۱۰ جولای تا ۲۰ آگوست برگزار خواهد شد. اوکلند میزبان دیدار افتتاحیه و سیدنی هم میزبان دیدار فینال خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار