پلاتینی و بلاتر راهی دادگاه می‌شوند

ميشل پلاتینی و سپ بلاتر به اتهام فساد مالی دوباره به دادگاه سوئیس می‌روند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، میشل پلاتینی فرانسوی  رئیس سابق یوفا، به دلیل دریافت  ۲ میلیون فرانک سوئیس از سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا  در  سال ۲۰۱۵، مدتی قبل در دادگستری سوئیس حضور یافت.

ستاره سابق دنیای فوتبا و برنده ۳ توپ طلا به همراه وکیلش ساعت ۶:۴۵ به وقت گرینوویچ با تاکسی وارد ساختمان دادستان کل  برن سوئیس  شد. دانیل میلن  وکیل او، پلاتینی را همراهی کرد. پلاتینی اظهارات خود را به دادستان کل دادگستری توماس هیلدبراند درباره پرداخت غیرقانونی و پولشویی در سال ۲۰۱۱ معادل ۲.۲ میلیون مطرح کرد. البته درباره کار‌های مشاوره‌ای که در سال ۲۰۰۲ تحت عنوان "مدیریت ناعادلانه، اختلاس و کلاهبرداری مالی به نفع فیفا انجام داده بود از خود دفاع کرد.

پلاتینی هنوز به عنوان "متهم" شناخته می‌شود. البته به اقدامات بلاتر هم امروز در همین پرونده رسیدگی شد. همچنین نام های جروم والک دبیرکل سابق فیفا و مارکوس کاتنر مدیر مالی سابق فدراسیون فوتبال آلمان به دلیل مدیریت ناعادلانه، که توسط وزارت دادگستری سوئیس شناسایی شده اند، در این پرونده دیده می‌شود.

پلاتینی در ماه ژوئن گفته بود که وزارت دادگستری در ماه مه ۲۰۱۸ کتباً به وکیلش اعلام کرده که این پرونده بسته شده است و تردیدی ندارد که دادستان هیلدبراند دیدگاه دیگری درباره فساد اداری رخ داده دارد.

با این حال هنوز هر ۲ مدیر سابق فیفا و یوفا باید برای دفاع از خود در جلسات بعدی دادگاه شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار