لاوروف: آماده حمایت از مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا هستیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو آماده حمایت از مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی خود در دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو اعلام کرد که این کشور آمادگی حمایت از مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا را دارد.

او افزود: اگر دو طرف آماده باشند، روسیه آماده فراهم سازی شرایط و کمک به برگزاری گفتگو‌های ایرانی-آمریکایی به صورت مستقیم است.

وزیر خارجه روسیه گفت: همیشه بهترین راه برای بیان خواسته‌ها به صورت مستقیم است، زیرا پاسخ خواسته خود را در لحظه دریافت خواهی کرد.

این اظهارات لاوروف در پی شکست دو تلاش ضدایرانی آمریکا در سازمان ملل مطرح می‌شود. «دیان دجانی» رئیس دوره‌ای شورای امنیت، پیش از این اعلام کرده بود که توافقی میان اعضای این شورا درخصوص درخواست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و فعال سازی مکانیسم ماشه وجود ندارد و شورای امنیت دیگر بیش از این نمی‌تواند برای درخواست آمریکا اقدامی انجام دهد.

اقدامات آمریکا بدون آنکه تا به امروز موفقیتی را نصیب این کشور کند، حیات توافق هسته‌ای ایران را تحت الشعاع قرار داده و شکاف میان این کشور و دیگر اعضای شورای امنیت را در خصوص مسئله ایران تشدید می‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Belgium
پویا
۱۳:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ویرانه شود شهر تل آویو بزودی
والله نماند اثر از آل سعودی
کعبه شود آزادو
بقیع اش شود آباد
با آل علی هر که درافتاد ور افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ابتدايي ترين و اولين شرط لازم براي هر مذاكره اي اثبات حسن نيت از هر دو طرف مذاكره است و هم ما و هم آمريكاييا اول بايد حسن نيت خودمون رو نشون بديم كه علاقمند به حل همه مسائل بدون تحميل خواسته ها به طرف مقابل هستيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ماباشیطان بزرگ حرفی نداریم چه برسد به مذاکره ماشهید ندادیم که بخواهین با شیطان بزرگ مذاکره کنیم وسر یک میز بنشینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ای کلک باز چه خواب ی دیدین برامون
آخرین اخبار