کمک مالی اتحادیه اروپا برای تولید واکسن کرونا

اتحادیه اروپا از تخصیص مبلغ ۴۰۰ میلیون یورو به برنامه تولید واکسن کرونا تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، اتحادیه اروپا مبلغ ۴۰۰ میلیون یورو برای خرید واکسن کرونا به برنامه‌های تولید این واکسن تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت کمک خواهد کرد.

اتحادیه اروپا قرار است این مبلغ را برای تضمین خرید واکسن کرونا تامین کند. هنوز مشخص نیست که آیا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از طریق طرح سازمان جهانی بهداشت واکسن را دریافت می‌کنند یا خیر.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر اعلام کرد از میان کشور‌های اروپایی، آلمان به طرح تولید واکسن این سازمان پیوسته است و مذاکرات با اتحادیه اروپا کماکان ادامه دارد. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بهترین راهکار برای مقابله با همه گیری مرگبار کرونا را همبستگی و همکاری عنوان کرد.

گفتنی است اولین واکسن، که توسط موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" (Gamaleya) و با نام Sputnik V ساخته شده است، در اوایل ماه جاری میلادی در روسیه ثبت شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد واکسن دوم ویروس کرونا در ماه سپتامبر وارد فاز تولید می‌شود.

تاکنون بیش از ۲۵ میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. اکنون بیش از ۸۴۴ هزار نفر قربانی کرونا شده اند از این تعداد بیش از ۱۶.۵ میلیون نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار