سخنان نخست‌وزیران هند و پاکستان به مناسبت عاشورا و امام حسین (ع)

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در سخنانی سالروز عاشورا را گرامی داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هندوستان تایمز، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان امروز در توییت هایی، سالگرد عاشورا و دروس کربلا و امام حسین را زنده نگه داشته و یادآوری کردند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند امروز یکشنبه با یادآوری سالگرد عاشورا و شهادت امام حسین (ع) گفت هیچ چیزی برای ایشان، مهمتر از ارزش‌های حقیقت و عدالت نبود.

سخنان نخست وزیران هند و پاکستان به مناسبت عاشورا و امام حسین (ع)

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در حساب توییتری خود نوشت: ما جانفشانی امام حسین (علیه اسلام) را به یاد می‌آوریم. برای ایشان هیچ چیزی مهمتر از ارزش‌های حقیقت و عدالت نبود. تأکید او بر برابری علاوه بر انصاف، قابل توجه است و به بسیاری از افراد قدرت می‌بخشد.

همچنین عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در سلسله توییت‌هایی به مناسبت عاشورای حسینی نوشت: ۳ پیام مهم برای ما از جانفشانی امام حسین (علیه السلام)، خانواده‌اش و پیروانش در کربلا وجود دارد ۱- جاودانگی را افرادی بدست می‌آورند که جانهایشان را در راه ایستادگی علیه ظلم وستم تقدیم می‌کنند و این مسأله (جاودانگی) تنها با ثروتمند بودن، قدرتمند بودن و یا تحصیلات بدست نمی‌آید.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در ادامه نوشت: ۲- در طول تاریخ بسیاری از مسلمانان، از کربلا الهام گرفته اند و جانهایشان را برای ایستادگی علیه ظلم، استعمار و بی عدالتی فدا کرده اند. امروز مبارزه علیه ظلم اشغالگری و بی عدالتی در جامو و کشمیر ادامه دارد.

او در ادامه تصریح کرد: کشمیری‌های شجاعی که در حال مبارزه علیه بدترین شکل از سرکوب نظامی و ظلم هستند، باید از کربلا الهام گرفته و در شهامت خود ثابت قدم بمانند؛ چرا که مبارزه آن‌ها علیه ظلم و بی عدالتی همانطوری که شهدای کربلا به ما نشان دادند، به موفقیت خواهد رسید.

سخنان نخست وزیران هند و پاکستان به مناسبت عاشورا و امام حسین (ع)

گفتنی است بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قرار دارد، اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر همه کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت‌های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد است.

 پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون ۳ جنگ در سال‌های (۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۹۹) میان دو کشور بر سر مساله کشمیر روی داده است و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در پنجم ژانویه ۱۹۴۸ طی حکمی خواستار احترام بر حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر و برگزاری یک همه‌پرسی مستقل شد؛ اما این همه‌پرسی حتی تا امروز نیز برگزار نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
شماها دروغگویان بزرگی هستید و خود مبدانید . وجود دو کشور شم با نام حسین و مسلمانان همراها است
پسچر مساملنان را میکشید بخصوص هند .. اموال مسلملنان رااز بین بردید و به نحو فضاحت باری مردمتان را به کشتن مسلمانان وادار کردید .. شما هم باید پاسخ
این ظلم را بگیرید .. در پاکستان همم داعشی وار سیعیان
را میکشند وکسی دم نمیزند
آخرین اخبار