آتش‌سوزی در مرکز نگهداری بیماران کرونایی در هند

وقوع آتش‌سوزی در مرکزی که برای نگهداری بیماران کرونایی اختصاص یافته بود سبب جان باختن دست‌کم ۹ هندی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در ساعات اولیه امروز صبح، در هتل «سوارنا کاخ» که از سوی یکی از بیمارستان‌های خصوصی در هند برای نگهداری بیماران کرونایی اجاره شده بود آتش سوزی روی داد که بر اثر این حادثه دست‌کم ۹ نفر جان باختند.

بنا بر اعلام مقامات پلیس، اتصالی در سیستم تهویه هوا در طبقه همکف عامل اصلی این حادثه بوده است. علاوه بر ۹ جانباخته، تعدادی زیادی نیز در این آتش سوزی مصدوم شدند. با زبانه کشیدن شعله‌های آتش به طبقات فوقانی ساختمان، تعداد بسیاری از بیماران که دچار ترس شده بودند خود را با عجله از بالکن‌ها به پایین پرتاب کردند و بر اساس گزارش‌های اولیه دو نفر نیز بر اثر استنشاق دود غلیظ جان باختند.

بنا بر اعلام مقامات این بیمارستان، پس از این حادثه باقی بیماران به یک بیمارستان دولتی در مجاورت این هتل منتقل شدند.

موهان ردی، فرماندار ایالت جاگان، ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای، اعلام کرد مبلغ شش هزار و ۶۷۰ دلار (۵۰۰ هزار روپیه) به خویشاوندان قربانیان این حادثه برای دلجویی پرداخت شده است. او گفت دستور داده است تحقیقات جدی درباره این حادثه انجام شود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای، با بازماندگان قربانیان و آسیب دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

این حادثه پس از آن رخ داده است که چندی پیش هشت نفر دیگر نیز در اثر آتش سوزی در یک بیمارستان خصوصی در احمدآباد در ایالت گجرات جان باختند. در این حادثه، ۴۹ بیمار در این بیمارستان بستری بودند که هشت نفر از آن‌هایی که در بخش مراقبت‌های ویژه در طبقه چهارم حضور داشتند بر اثر گسترش آتش سوزی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار