نخست‌وزیر هند به چین و پاکستان هشدار داد

نارندرا مودی در مهمترین سخنرانی سالانه خود چین و پاکستان را به‌طور تلویحی تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در مهمترین سخنرانی سالانه خود که در آن وعده تقویت توان ارتش را هم داد، گفت: ارتش ما به همه کسانی که به تمامیت ارضی کشورمان چشم دارند به یک زبان پاسخ خواهد داد.

مودی بدون اشاره به نام کشوری، پاکستان دشمن همیشگی خود و همچنین چین را خطاب قرار داد. وی گفت: تمامیت ارضی هند برای ما یک ارزش عالی است. آنچه که ما و سربازان‌مان می‌توانیم انجام دهیم پیش از این در «لداخ» (Ladakh) دیده شده است.

وی تاکید کرد روابط خوب با کشور‌های همسایه باید بر پایه اعتماد و امنیت باشد. مودی این سخنان را در برابر چهار هزار نفر مطرح کرد.

درگیری‌ها میان سربازان هندی و چینی با استفاده از سنگ و چماق بدون شلیک سلاح گرم موجب کشته شدن ۲۰ سرباز هند شد. چین شمار کشته شدگان خود را اعلام نکرد. این نخستین درگیری نظامیان میان چین و هند از ۴۵ سال پیش در خصوص مرز مورد مناقشه بود. آخرین درگیری میان دو کشور که از جمله پرجمعیت‌ترین کشور‌های جهان هستند به جنگ‌های سال ۱۹۶۲ باز می‌گردد که در آن سربازان هندی به سرعت از ارتش چین شکست خوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
كار بسيار خوبي كردند فقط سراغ سلاح گرم و اتمي نرن
آخرین اخبار