روزنامه اینترنتی رأی الیوم گزارش داد؛

ترامپ رئیس‌جمهور بشود یا نشود، آمریکا در حال نابودی است

رأی الیوم در گزارشی با بررسی تحولات اخیر آمریکا و نزدیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر، این کشور را در حال نابودی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به ترفند‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنوانسیون حزب جمهوریخواه برای جلب آراء آمریکایی‌ها در انتخابات آینده ریاست جمهوری نوشت خواه ترامپ در این انتخابات پیروز شود یا ببازد و رقیب دموکراتش روی کار بیاید، از بین رفتن ابرقدرتی آمریکا حتمی است.

عطوان نوشت هر کسی که اتفاقات کنوانسیون حزب جمهوریخواه را که از دو روز پیش در ایالت کارولینای شمالی آغاز شده است، دنبال کند این برداشت را می‌کند که با توجه به سخنرانان این کنگره یعنی دو پسرش، دو دخترش، همسرش و دامادش (جارد کوشنر)،  رئیس جمهور آمریکا این حزب را به یک حزب خانوادگی تبدیل کرده است.

این در حالی است که برجسته‌ترین سران این حزب یعنی جورج بوش پسر، رئیس جمهور اسبق و میت رامنی، نامزد سابق ریاست جمهوری، کالین پاول، وزیر خارجه اسبق و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی، کنگره حزب جمهوریخواه را تحریم کرده اند و بیشتر آنان آشکارا گفته اند به ترامپ در انتخابات ریاست جهموری آینده رأی نخواهند داد، زیرا او مایه ننگ آمریکا و حزب جمهوریخواه است.


          بیشتر بخوانید:


ترامپ در سخنرانی افتتاحیه کنوانسیون حزب جمهوریخواه آشفته حال بود و احساس درونی اش می‌گوید که احتمال پیروزی اش برای دور دوم کاهش یافته است. او تأکید کرد تنها نتیجه‌ای که می‌تواند جو بایدن نامزد دموکرات‌ها را به کاخ سفید برساند «تقلب» است.

این سخنان در وهله اول بدان معناست که ترامپ شاید نتایج انتخابات را قبول نکند در نتیجه از حکومت دست برندارد و شاید کشور را تقسیم کند و به سمت جنگ داخلی سوق دهد و همین نیز باعث شده است بسیاری از کارشناسان آمریکایی حساسیت انتخابات آینده و اهمیت آن را با انتخاباتی که نتیجه اش آمدن آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۰ میلادی پیش از آغاز جنگ داخلی بود مقایسه کنند.

دستاورد‌هایی که ترامپ از آن‌ها در کنوانسیون حزب جمهوریخواه صحبت کرد و دولتش محقق کرده است اندک و حتی نادر بود، زیرا شمار قربانیان کرونا در این کشور از ۱۸۰ هزار نفر فراتر رفته و تعداد مبتلایان به بیش از شش میلیون نفر رسیده و شمار بیکاران نیز حدود ۴۰ میلیون نفر است و خطرناکتر از همه این‌ها بالا رفتن تب نژادپرستی و گسترش دو دستگی در ساختار جمعیتی آمریکا بین دو نژاد سفید از یک طرف و اقلیت‌های آفریقایی و اسپانیایی از طرف دیگر است و شاید حادثه روز گذشته کشته شدن دو آمریکایی آفریقایی تبار به دست پلیس از بخت بد ترامپ بود که در شرایط کنونی خواهانش نبود.

یأس و ناامیدی ترامپ باعث شده بود همسرش ملانیا به عنوان مد سابق لباس و اهل اسلوونی را به عنوان سخنران وارد میدان کند تا او در سخنرانی اش از تجربه خود به عنوان یک مهاجر که در جامعه آمریکا ادغام شده است صحبت کند و گفت ملت آمریکا از وی حمایت کامل کردند و به یک شهروند آمریکایی خالص تبدیل شد. ملانیا کوشید دل‌های مهاجرانی را که ترامپ به آنان ناسزا گفته بود و بین آنان و کودکانشان در اردوگاه‌های جداسازی نژادپرستانه فاصله انداخته بود به دست آورد. ترامپ همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه اش را به سودان و برخی کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس فرستاد و دولت‌های آنان را به امضای توافقنامه‌های صلح با رژیم اشغالگر و نژادپرست اسرائیل ترغیب کرد تا آراء یهودیان و گروه‌های فشار وابسته به آنان را به دست آورد.

عطوان افزود: معتقدیم «رؤیای آمریکا» همچنانکه ترامپ در سخنرانی اش گفت با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آینده پایان خواهد یافت، زیرا این رؤیا با آمدن ترامپ به کاخ سفید به سبب سیاست‌های نژادپرستانه کینه توزانه اش و شکستش در مدیریت بحران‌های بزرگ در واقع پایان یافته یا در حال پایان است و همین باعث شده است آمریکا با افول و عقب ماندگی در داخل مواجه شود و در برابر چین به عنوان ابرقدرت در حال رشد نیز عقب مانده و افول کرده است.

قدرت آمریکا در هر حال رو به افول است و به زودی رهبری جهان را از دست خواهد داد و جنگ‌های داخلی و منطقه‌ای که در جهان به خصوص در منطقه ما ایجاد کرده است حتما دامن خودش را خواهد گرفت و اتفاقات داخل آمریکا چنین چیزی را ثابت می‌کند و پیروزی ترامپ یا سقوطش این حقیقت را تغییر نخواهد داد و در روز‌های پیش رو خواهیم دید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
France
رویا
۲۱:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
من که می گم آه سرخپوست هاست
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۹:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
رای الیوم چیه
عطوان کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
افول آمریکا بیش از همه برای جریان تحریف گران تمام می شود ..
Iran (Islamic Republic of)
گشتاسب
۱۷:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
خاک بر سر ملت و کشوری که بجای نخبه ها و مدیران شایسته و تحصیل کرده افراد بقال صفت و کاسه لیس و حقه باز ریاست امور رو بدست گیرد این دیگه نشانه های انحطاط و زوال اون کشور است .بازیگر و ...نمی‌دونم شاغلین حرف نمایندگی مجالس و شوراهای شهری اینها از حقوق و قانون و مدیریت و آینده نگری چی بلدن اکثر کشورها در حال زوال نه فقط آمریکا .
Iran (Islamic Republic of)
اسب
۱۹:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
پدر مال دنیا بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
این روزنامه چاپ کجاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اسمش که عربی است
Italy
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
لندن
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا در حال نزول است و هیچ چیز هم نمی تواند این روند را تغییر دهد افراد فقط می توانند شتاب و سرعت این روند را کاهش و افزایش دهند افرادی مثل ترامپ سرعت حرکت رو به افول آمریکا را بیشتر خواهند کرد ، تنها چیزی که می تواند از سقوط کامل قدرت آمریکا جلوگیری کند آن تحول اساسی است که اگردر این جامعه صورت گیرد ، با رویکرد کاملاً مخالف وضعیت فعلی آمریکا در همۀ زمینه ها مخصوصاً در زمینۀ عدالت اجتماعی و تغییر جهت در عملکرد بین المللی این رژیم و احترام به حقوق سایر ملتها و خاتمه دادن به آتش افروزی های ویرانگر و قتل و غارت و ترور ووو ، می تواند از سقوط کامل آن جلوگیری کند ، که در آنصورت هم که خیلی بعید است اتفاق بیفتد ، بدیهی است که آمریکای فعلی نخواهد بود و لذا در هر صورت این سیستم در آمریکا در حال افول و نابودی است . و اگر عقلانیتی در آنجا جایگزین این وضعیت آشفته گردد می تواند جامعۀ آمریکا را از متلاشی شدن کامل مانع شود وگرنه باید ملت آمریکا منتظر حوادث تلخی باشند .
Germany
شاهین
۱۴:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ترامب 90درصد رای می اورد
Netherlands
نرمال
۱۴:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
همه چیز دست انگلیسه.
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۴:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
انتخاب شدن ترامپ دور از ذهن نیس و به احتمال بسیار زیاد او رییس جمهور آمریکا میشود
ولی هر کس که رییس جمهور آمریکا شود به حال ما فرقی نمیکند همانطور که همه دولتهای گذشته این کشور ضد ایران و ایرانی بودند از ابن به بعد هم هستن و با مردم ایران دشمن میمانند (ضرب المثل قدیمی سگ زرد برادر شغال)
این وسط برخی مسئولین دست روی دست گذاشتن تا ببیند چه کسی در آمریکا قدرت به دست میگیره مسئولین عزیز همانطور که رهبری گفتن عمل کنید چرا که هر موقع سخن رهبر گوش ندادیم بسیار ضرر جبران نشدنی بر مردم ایجاد شد
کاش همه مسئولین این شعر فراموش نکنند
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
شما دقیقا کجا زندگی میکنی؟
آخرین اخبار