ترامپ از اعزام نیرو‌های فدرال و گارد ملی به کنوشا خبر داد

رئیس جمهور آمریکا از اعزام نیرو‌های فدرال و گارد ملی به کنوشا در ایالت ویسکانسین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود از اعزام نیروهای گارد ملی به کنوشا در ایالت ویسکانسین خبر داد و این را هم گفت که قانون و نظم را در این شهر مستقر خواهد کرد. 

در پیام توئیتری ترامپ آمده است: «امروز، نیروهای فدرال و گارد ملی را به کنوشا اعزام خواهم کرد تا قانون و نظم در این شهر بازگردانده شود».

او همچنین بار دیگر پورتلند را نسبت به تداوم ناآرامی‌ها تهدید کرد و گفت که نیروهای گارد ملی باید به این شهر هم اعزام شوند.

دونالد ترامپ در ادامه توئیت خود نوشت: «غارت، آتش سوزی، خشونت و بی قانونی در خیابان‌های آمریکا را تحمل نمی‌کنیم. تیم من به تازگی با فرماندار ویسکانسین گفت‌وگو کرده و او با ارسال کمک‌های فدرال موافقت کرده است. پورتلند باید همین کار را انجام دهد!»

اعتراضات ماه‌های اخیر در آمریکا وارد مرحله تازه‌ای در ایالت ویسکانسین و شهر کنوشا شده است. پس از شلیک مستقیم پلیس به سیاه پوست دیگری به «جیکوب بلیک» در ایالت ویسکانسین، موجی از خشونت نقاط مختلف این ایالت را در برگرفته است. در پی یورش پلیس به اعتراضات مردمی، حداقل سه آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند. 

اعتراضات در آمریکا به قتل هولناک جورج فلوید در مینیاپولیس به دست پلیس نژادپرست این کشور آغاز شد و سیلی خروشان را در میان آحاد مردم ایجاد کرد. آمریکایی ها عصبانیت خود را از نژادپرستی و تبعیض ساختاری در این کشور بیان کردند. از سوی دیگر، دونالد ترامپ متهم است که اعتراضات صلح‌آمیز آمریکایی‌ها را سرکوب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار