وزیر بهداشت مطرح کرد؛

اضافه شدن بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به کشور/ دقیقه ۹۰ از کرونا گل خوردیم

نمکی گفت: در سال جاری ده هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت آی سی یو به نظام سلامت کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموش پزشکی صبح امروز در آیین بهره برداری از ۱۶۴ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی و یادواره ۱۶۴ شهید مدافع سلامت، اظهار کرد: هرچه داریم از تربیتی است که از امام حسین (ع) یاد گرفته‌ایم و به قول سردار سلیمانی ما ملت امام حسین هستیم که شهادت افتخار بزرگی برایمان است.

او افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌ها بهبود پیدا کرده و ماندگاری طبیب در مناطق کم‌ برخوردار افزایش داشته است. در بحث مقابله با کرونا در اوج تحریم‌ها همکارانم در سراسر ایران یک حماسه بزرگ خلق کردند و من به این عزیزان افتخار می‌کنم.

نمکی بیان کرد: همکارانم کار‌های بزرگی در زمینه مقابله با کرونا انجام دادند که تاریخ این اقدامات را ثبت خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امسال با همت همکارانم‌ شاهد پربارترین سال بعد از انقلاب در توسعه زیر ساخت‌ها بودیم. در سال جاری ده هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت‌ آی سی یو به نظام سلامت اضافه می َشود که بیشتر در مناطق کم‌ برخوردار است.

او افزود: پزشک خانواده، سیستم ارجاع و ما در هفته آینده سلامت دیجیتال را رقم می‌زنیم. تاکنون ۴۰۰ مرکز بهداشت عشایری را راه اندازی کرده‌ایم.

نمکی ادامه داد: امسال بیشترین مجوز جذب نیروی انسانی بعد از انقلاب را خواهیم داشت.

پیک دوم کرونا را مهار کردیم

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان بیماری کرونا همکاران ما مدیریت عالی داشتند و به یک خودکفایی در تامین مایحتاج  رسیدیم. 

او با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا نباید ما را از توسعه زیر ساخت‌ها غافل کند، بیان کرد: تا پایان سال، ۱۴۰۰ پروژه با اولویت مناطق محروم و کم‌ برخوردار راه اندازی می‌شود.

نمکی گفت: با شیوع بیماری کرونا سال سخت و نفسگیر داشتیم که با تلاش همکارانم پیک دوم بیماری مهار شد و در حال حاضر میزان فوت و بستری‌ افراد بر اثر کرونا در مناطق مختلف کاهش پیدا کرده است.

او افزود: اردیبهشت ماه امسال پیک اول بیماری کرونا مهار شد و من بار‌ها اعلام کردم که باید مراقب این ویروس چموش بود تا در دقیقه ۹۰ به ما گل نزند که به دلیل ساده انگاری و سهل اندیشی این ویروس پیچیده به ما گل زد.

نمکی گفت: برخی از همکاران ما بیمار و از دوره خدمت خارج شدند و همکاران دیگر مجبور شدند دو شیفت برای خدمت به بیماران کار کنند.

او بیان کرد: بیشتر گرفتاری ما در مازندران است و میزان فوت و بستری افراد بر اثر کرونا در این استان به دلیل افزایش مسافرت‌ها بسیار بالا است. برخی‌ها معتقدند که سفر نقشی در انتقال این ویروس ندارد که این مسئله نادرست است؛ زیرا کرونا ویروس از ووهان به نیوزلند و سراسر  دنیا به وسیله مسافرت‌ها منتقل شده است.

نمکی یادآوری کرد: من از واعظان و مداحان تشکر می‌کنم که با رعایت دستورالعمل‌ها و ایجاد شیوه‌های نو در عزاداری‌ها باعث شدند تا کم‌ترین عارضه برای مردم ایجاد شود. باید با رعایت دستورالعمل‌ها کاری کنیم تا محرم بی خطری داشته باشیم و خواهش دارم تا به گونه‌ای عمل کنیم که محرم باشکوهی را به تصویر بکشیم و هیچ عزادار حسینی تب دار از مجلس نرود.

او گفت: یکی از نگرانی‌های ما همزمانی بیماری آنفلوانزا و کرونا است که مردم باید دستورالعمل‌ها را بیشتر رعایت کنند تا این نگرانی رفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خیامی
۱۶:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
آقای نمکی چه کسی باعث سهل انگاری و ساده اندیشی شد؟؟ خود شما و دیگر همکاران مسئولتون... مردم بیچاره ایران در سخ ترین شرایط هستند و بی کفایی مسئولان حکومتی هم فشار را چند برابر میکند. هی مدام همه چیز را گردن ملت بیچاره نیندازید که اونها مراعات نکرده اند و .... حکومت و مسئولین برای مردم در این شرایط چه کردند؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
با اين وضع بايد ده هزار تا ديگه هم بصورت آماده به خدمت مهيا باشه
آخرین اخبار