معاون توسعه وزارت بهداشت مطرح کرد؛

افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی کشور

تقوی نژاد گفت: با بکارگیری ابزار‌های مختلف اتفاقات خوبی در زمینه توسعه زیر ساخت‌های سلامت رخ داده و ظرفیت بهداشتی و درمانی کشور حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت صبح امروز در آیین بهره برداری از ۱۶۴ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی و یادواره ۱۶۴ شهید مدافع سلامت، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت بحث توسعه زیر ساخت‌های سلامت بود که با بکارگیری ابزار‌های مختلف اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و ظرفیت بهداشتی و درمانی کشور حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین بیش از ۳۶ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی شده است.

بهره برداری از ۱۴۰۰ پروژه تا پایان روز جمهوری اسلامی

او با اشاره به اینکه از هفته دولت تا روز جمهوری اسلامی سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۰۰ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید، افزود: تا پایان روز جمهوری اسلامی ۱۰۰ طرح در اورژانس، ۳۷۰ طرح در بخش تخت‌های ویژه و ۱۷۳ کلینیک ویژه راه اندازی خواهد شد.

کاهش  ۴۰ درصدی نرخ فرسودگی در حوزه بهداشت و درمان

تقوی نژاد با اشاره به اینکه نرخ فرسودگی در حوزه بهداشت و درمان به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: تا به امروز ۱۷ هزار واحد بهداشتی بازسازی و ۹۷ مرکز خاص سرطان راه اندازی شده است.

او ادامه داد: تا پایان سال جاری ۹۶ بیمارستان با ظرفیت ۱۱ هزار و ۳۵۵ تخت راه اندازی خواهد شد. همچنین ۲۳ بیمارستان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

تقوی نژاد بیان کرد: تا پایان این دولت ۷۴ پروژه کلینیک ویژه، ۲۳پروژه بهسازی گروه‌های زایمان، ۲۶ پروژه تکمیل مراکز بیماران خاص و ۸۹ پروژه توسعه اورژانس به بهره برداری خواهد رسید.

تقوی نژاد بیان کرد: دولت به معنای واقعی دولت سلامت بود. علاوه بر همه دستاورد‌های طرح تحول سلامت طی هفت سال گذشته و علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، تهدید‌ها و تحریم‌ها هم‌زمان با مقابله با کرونا توسعه زیرساخت‌های سلامت توسط دولت تداوم داشته است.

او گفت: از هفته دولت سال جاری تا پایان دولت دوازدهم بیش از ۱۹۲۱ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزش در سراسر کشور تکمیل، تجهیز و به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۶۴ پروژه در هفته دولت، ۱۴۰۰ پروژه در پویش «ره سلامت» و ۳۵۷ پروژه در سال ۱۴۰۰ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

طرح‌های افتتاح شده در یادواره ۱۶۴ شهید مدافع سلامت

تقوی نژاد گفت: در افتتاح یادواره ۱۶۴ شهید مدافع سلامت که در ۴۳ دانشگاه انجام گرفته است تعداد ۷۶ مرکز جامع سلامت، پنج پروژه اورژانس جاده ای، یک طرح اورژانس هوایی، یک اورژانس بیمارستانی، ۴ آزمایشگاه، ۱۵ پروژه تکمیل و تجهیز بخش‌های بیمارستانی، ۸ افتتاح خانه پزشکان، دو مرکز آموزش مجازی، ۳۳ پایگاه سلامت، ۱۴ مرکز بهداشت، یک کلینیک ویژه و چهار طرح دیگر مانند مهمان سرای دانشگاه و سلف سرویس به بهره برداری رسید.

او افزود: توسعه زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای باشد تا هیچ نقطه‌ای در کشور بدون خانه بهداشت، مرکز سلامت و ... نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار